trudnoća (1)

Foto: Pixabay

Početak roditeljstva za mnoge mlade parove deluje veoma zastrašujuće. Strah i neizvesnost obuzimaju mlade mame jer ulaze u nepoznato. Međutim, kako priroda na kraju sve odradi sama, nema razloga za strah. Važno je brinuti o svom zdravlju, kako bi i beba bila zdrava i napredna.

Trebalo bi da svaka trudnica osluškuje sebe i svoje telo, da uživa u svakom trenutku i da čini ono što joj prija. To je veoma važno za mentalno zdravlje trudnice, ali i za bebu. Međutim, prva trudnoća može prestrašiti ženu, posebno onda kada joj okolina deli savete ili raspreda priče o teškim porođajima i strašnim bolovima. 

Ono što je važno za svaku ženu pre trudnoće jeste da poseti svog ginekologa. Tamo će uraditi kompletan pregled, proveriti stanje grlića materice i jajnika, dobiti dragocene savete i, što je najvažnije, razgovaraće sa stručnim licem koje će joj potanko sve objasniti. U mnogim domovima zdravlja postoje i savetovališta za trudnice i majke, pa neretko žene i tu mogu da čuju korisne savete. Dobro je pre začeća uraditi kompletan pregled, otići kod stomatologa, uraditi neophodne testove, proveriti sa lekarom opšte prakse sve oko eventualne terapije ako je uzimate. Prepisaće vam vitamine i reći da uzimate folnu kiselinu pre i u toku trudnoće. Sve ostalo je na zdravoj ishrani, snu i na vama. Izbegavajte stresne situacije, trudite se da se opustite i mislite o tome kako ste srećni zbog bebe koja je baš vas izabrala za majku.

Pre trudnoće važno je očistiti organizam od toksina i otrova, posebno ako ste pušač ili ste konzumirali alkohol i drogu. Izbacite svoje loše navike, i menjajte se na bolje. Vi ste buduća mama, uzor i primer budućem detetu. Hranite se zdravo, budite u dobroj formi, vežbajte, i radujte se. Takođe, neophodno je stvoriti dovoljnu količinu zaliha minerala, joda, gvožđa jer fetus od početka crpi sve to od majke. Zalihe se neće same stvoriti, zato, pre trudnoće razmislite hranite li se zdravo i unosite li hranljive sastojke u dovoljnim količinama. Jedite voće i povrće, morske plodove i mlečne proizvode. Probajte neku novu i egzotičnu kombinaciju salate, neka vam to bude užina ili večera. Nemojde dozvoliti da od početka trudnoće dodate nepotrebne kilograme jer to kasnije dovodi do povišenog krvnog pritiska, šećera i koječega još. Jedite, dakle, umereno.

Buduća mama ne treba da jede za dvoje, već kao i inače, koliko joj je dosta. Manji, a češći obroci, najbolje je rešenje. Naravno, hrana mora da bude duplo bogatija mineralima, proteinima i vitaminima. A kada dođe porođaj, važno je ostati pribran. Dišite pravilno, rađanje je prirodan, normalan događaj. 

Ostavi komentar

Слањем коментара се слажете са Правилима коришћења овог сајта.


Повезане вести

Широм света од вируса короне заражено је 219 хиљада људи, готово девет хиљада је умрло а 85 хиљада је излечено. У Европи је број смртних случајева превазишао Азију, а најтрагичније је у Италији, затим у Шпанији и Француској. Први случајеви регистровани на Маурицијусу.

Временска прогноза

Курсна листа

Анкета

Da li će biti i drugog talasa Korone