Otkrivena nova planeta u galaksiji! Da li je opcija za živi svet?

Svemirski brodovi koji jure brzinom svetlosti još uvek ne postoje, ali potreba za njima se povećava, s obzirom da se naučnici spremaju da urone dublje u Mlečni put uz pomoć dva moćna teleskopa.

Dom se NASA sprema da u svemir lansira teleskop "Džejms Veb", EU konstruiše svoj "Evropski ekstremno veliki teleskop" (E-ELT). Ova dva moćna sredstva za proučavanje svemira biće od velike pomoći naučnicima koji su u dubinama naše galaksije- Mlečnog puta, primetili nešto što bi moglo da bude planeta pogodna za život.

Lokacija planete otkrivena je zahvaljujući retkom događaju, kada gravitacija povećava svetlost koju isijava planeta.

"Kombinovana gravitacija planete i zvezde domaćina uzrokovali su da se na određeni način poveća svetlost iz udaljenije, pozadinske zvezde. Koristili smo teleskope raspoređene širom sveta za merenje efekta savijanja svetlosti", objašnjava astronom Antonio Herera Martin sa Univerziteta u Kenterberiju.

Otkriće je otvorilo čitav niz pitanja, od kojih je jedno i može li se na novootkrivenoj planeti održati život. Otkriveno je da se veličina planete kreće između veličine Zemlje i Neptuna, dok bi udaljenost od zvezde domaćina mogla biti između udaljenosti Zemlje i Venere - to znači da bi mogla da prima dovoljno topolote od zvezde domaćina, ali nije i na dovoljnoj udaljenosti da bi se izbegla smrtonosna zračenja.

Izvor: Sputnjik