Bizaran običaj pripremanja ljudi za onaj svet nije retka pojava u ovim krajevima. Još u mladim godinama života ljudi se pripremaju za odlazak na onaj svet, za put koji se neminovno približava. Slično mirazu, žene ovih krajeva spremale su stvari koje će poneti sa sobom kada za to dođe vreme. Tako pokojnik na put polazi pripremljen. Kada čovek umre, veoma je važno ispoštovati neka pravila kako se čovek ne bi "utenčio", odnosno poprimio sve osobine nadrealnog bića, sličnog vampiru. Samo što u slučaju postajanja tenca, ovaj žrtvama ne pije krv.
Verovanje da mrtvak može da se utenči veoma je rasprostranjeno u ovim krajevima Srbije. Zbog toga, umrli mora da se "načne", odnosno probode iglom u vrat ili u glavu, kako ne bi postao tenac. Popovi to brane, ali žene vične ovim stvarima, iskoriste priliku kada niko ne gleda i probodu umrloga iglom. Ta igla ostaje u mrtvaku, kako se ne bi "tenčio", tvrde stari iz ovog kraja. Takođe veruju da je potrebno 40 dana da se pokojnik utenči, odnosno da postane tenac i onda dosađuje ukućanima. Ako se i desi da neko postane tenac, ljudi naprave glogov kolac, odlazi se na groblje u 12 h i umrloga probodu.
Tenac je konkretan čovek koji se iz nekog razloga "utenčio". Nikako ga ne treba ostavljati samog, kako ga ne bi preskočila neka životinja, na primer mačka ili pas. Takođe, preko njegovog tela ne sme se ništa dodavati, a staklo i ogledala se prekrivaju nekom tkaninom kako se umrli ne bi ogledao i kako njegova duša tu ne bi zauvek ostala. Umrli se čuva tri noći. Nakon sahrane, odlazi se na grob umrlome tri jutra zaredom. Ljudi veruju da se umrli javio kroz životinje koje se pojave na grobu i zbog toga ih ne diraju. Takođe, tamnjanom se okadi i umrli i grob protiv tenčenja.
Tako, u ovim krajevima, žene sklone crnoj magiji i bajanju, uzmu malo vode u kojoj se mrtvak kupao i to čuvaju kada nekome žele da napakoste. Na primer, sipaju nekome u kafu i kad ovaj popije, one izgovaraju bajalicu kojom ga proklinju. Nakon nekog vremena, za tog čoveka kažu da je "kao tenac", tj. ni živ ni mrtav, tenac.