„SE200 će biti najpraktičniji, najprofitabilniji avion do sada i doneće održivo rešenje na polju komercijalnih aviona“, izjavio je na prezentaciji direktor SE Aeronatics Tiler Metjuz ( Tiler Mathevs).
„Sedimo li preko krila!" „A nad kojim?" Koncept američkog aviona SE200 ima tri para krila. Pored toga, velika mu je prednost što u poređenju sa konvencionalnim letelicama troši trećinu manje goriva, a izbacuje tek petinu emisije ugljen dioksida u atmosferu u odnosu na druge avione.
Reč je o avionu širokog tela namenjenom za prevoz 264 putnika, koji će, prema navodima kompanije, leteti neprekidno na udaljenost od gotovo 17.000 kilometara – što je za oko 3.000 kilometara više od sličnih velikih letilica za transport putnika. Maksimalna brzina ovog šestokrilca je 1111 kilometara na sat.
Ovu letilicu neobičnog dizajna pokreće uvek jedan od dva motora koji se nalaze na vrhu zadnjeg dela trupa, a dizajneri su postavili rezervoare za gorivo u gornji deo trupa.
Osim gore navedene praktičnosti i profitabilnosti impresionira futuristički izgled ovog aviona sa šestoro krila koja su mnogo uža od klasičnih. Zahvaljujući upravo ovakvom modernom dizajnu i njegovoj inovativnosti u postavci tri para krila, ovaj avion ima veći domet, a za poletanje i sletanje dovoljna mu je kraća pista, naglasio je Metjuz, a prenele su češke ,,Lidovki“ (Lidovky).
Prema SE Aeronautics-u, rezultat bi trebalo da bude ne samo do 70 odsto manja potrošnja goriva u poređenju sa avionima slične veličine, već navodno i petina emisije ugljen-dioksida.
Ovaj američki startap, međutim, nije jedini koji pokušava da razvije revolucionarni „zeleni“ avion. Na primer, francuski Erbas (Airbus) se kladi na pogon na vodonik. Iako želi da izgradi prvi avion sa vodonikom za deset godina, nekoliko koncepata je i dalje u igri. Erbas, naime, razmatra proizvodnju ili mlaznog aviona sa do dve stotine sedišta i dometom od oko tri i po hiljade kilometara, ili manji propelerski avion sa stotinak sedišta.
(Glas Javnosti)
47 min