Glas Javnosti

Revolucija u vazduhoplovstvu - Avion sa šestoro krila predstavljen u Americi, leti neprekidno 17.000 kilometara

Svet
Autor:

Američka startap (startup) kompanija SE Aeronautics osmislila je i javnosti predstavila potpuno novi koncept šestokrilne letilice za koju dizajneri ističu da je prava ,,revolucija u vazduhoplovstvu“.Troši trećinu manje goriva u odnosu na druge avione  i neprekidno može da leti 17.000 kilometara.

„SE200 će biti najpraktičniji, najprofitabilniji avion do sada i doneće održivo rešenje na polju komercijalnih aviona“, izjavio je na prezentaciji direktor SE Aeronatics Tiler Metjuz ( Tiler Mathevs).

 

Tri para krila – troši trećinu manje goriva u odnosu da druge komercijalne avione

 

 „Sedimo li preko krila!" „A nad kojim?" Koncept američkog aviona SE200 ima tri para krila. Pored toga,  velika mu je prednost što u poređenju sa konvencionalnim letelicama troši trećinu manje goriva, a izbacuje tek petinu emisije ugljen dioksida u atmosferu u odnosu na druge avione.

 

Reč je o avionu širokog tela namenjenom za prevoz 264 putnika, koji će, prema navodima kompanije, leteti neprekidno  na udaljenost od gotovo 17.000 kilometara – što je za oko 3.000 kilometara više od sličnih velikih letilica za transport putnika. Maksimalna brzina ovog šestokrilca je  1111 kilometara na sat.

Ovu letilicu neobičnog dizajna pokreće uvek jedan od dva motora koji se nalaze na vrhu zadnjeg dela trupa, a dizajneri su postavili rezervoare za gorivo u gornji deo trupa.

 

Najpraktičniji i najprofitabilniji avion do sada

 

Osim gore navedene praktičnosti i profitabilnosti impresionira futuristički izgled ovog aviona sa šestoro krila koja su mnogo uža od  klasičnih. Zahvaljujući upravo ovakvom modernom dizajnu i njegovoj inovativnosti u postavci tri para krila, ovaj avion ima veći domet, a za poletanje i sletanje dovoljna mu je kraća pista, naglasio je Metjuz, a prenele su češke ,,Lidovki“ (Lidovky).

 

Zelena budućnost letenja

 

Prema SE Aeronautics-u, rezultat bi trebalo da bude ne samo do 70 odsto manja potrošnja goriva u poređenju sa avionima slične veličine, već navodno i petina emisije ugljen-dioksida.

 

Ovaj američki startap, međutim, nije jedini koji pokušava da razvije revolucionarni „zeleni“ avion. Na primer, francuski Erbas (Airbus)  se kladi na pogon na vodonik. Iako želi da izgradi prvi avion sa vodonikom za deset godina, nekoliko koncepata je i dalje u igri. Erbas, naime, razmatra proizvodnju  ili mlaznog aviona sa do dve stotine sedišta i dometom od oko tri i po hiljade kilometara, ili manji propelerski avion sa stotinak sedišta.

(Glas Javnosti)

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR