- Grad Beograd, kojim upravlja Goran Vesić, izdvojio je 7.2 miliona evra za nabavku deset autobusa na električni pogon kineske marke "Higer", iako je postojala znatno povoljnija ponuda i uprkos tome što izabrana vozila ne odgovaraju ni zahtevima samog tendera - rečeno je iz Centra za lokalnu samoupravu (CLS).
- Centar za lokalnu samoupravu ukazuje na skandaloznu nabavku električnih autobusa u Beogradu, koja je bila praćena brojnim spornim elementima.Postupak javne nabavke je bio sporan makar u dve stvari. Prvo, izabran je ponuđač čija je ponuda bila veća za skoro 2 miliona evra (nakon obračunatog PDV-a) od drugog kandidata, kineskog ‘Đinlong Lanzhou’, inače strateškog partnera Ikarbusa - objašnjavaju iz ove organizacije.
Oni navode da je drugi problem u tome što, po svemu sudeći, osnovni uslov tendera.
- To je da maksimalna potrošnja struje ponuđenih vozila bude 1 kilovat-sat po kilometru. Prema uporednim podacima, potrošnja izabranih vozila je 1.1 kilovat-sat po kilometru, zbog čega je trebalo ponudu odbaciti.Inače, sa izuzetkom Sofije, nijedan evropski grad nije uzimao elektro autobuse od ovog proizvođača - navode iz naši sagovornici.
Iz CLS ističu da je uvoznik autobusa “Higer“ firma DAT Holding, preko koje je već kupljeno 174 solo autobusa marke istoimene marke u 2019. godini, na tenderu koji je stručna javnost ocenila kao nacrtanog za jednog proizvođača.
- Taj ugovor je obeležila i skandalozna stavka pod nazivom ‘obuka kadrova’ – od 6’46 miliona evra. Preko DAT Holdinga ide i servisiranje solo Higera, čija je vrednost procenjena na 1,85 miliona evra, iako su autobusi novi i pod petogodišnjom garancijom.Zbog svega ovoga, CLS poziva tužilaštvo da ispita ovu nabavku električnih autobusa, ali i nabavku solo autobusa iz 2019. godinen- poručuju iz organizacije čiji je osnivač nekadašnji šef odborničke grupe SzS u Skupštini Beograda, Nikola Jovanović.
(Glas javnosti/NOVA)