Odmah nakon ubistva srpskog kralja i kraljice pucano je i na kraljicinu rođenu braću potporučnike Nikolu i Nikodija, predsednika vlade Dimitrija Cincar Markovića i ministra vojnog Milovana Pavlovića.
Kralj i kraljica su ubijeni iz pištolja, a potom su njihova beživotna tela izbodena sabljama i, na kraju, iskasapljena sekirom.
Raskomadane ostatke tela srpskog kralja i kraljice zaverenici su stavili u limeni kovčeg (Doka Trifković Limar je zavario kovčege) i požarnim kolima prevezli do stare crkve svetog Marka na Tašmajdanu i položili u grob kraljeve bake Anke Jevrema Obrenović.
Istog dana, odmah po izlasku Sunca Beograd je okićen zastavama, a ubice srpske kraljevske porodice su paradirale Beogradom sa intimnim delovima njihovih tela nataknutim na sablje. Kakva sramota, kakvo poniženje, piše Geopolitika.com
O tome ko su i kakvi su bili oni koji su ubili srpskog kralja i kraljicu može se ponešto zaključiti i iz podataka da je u noći krvavog pira opljačkan dvorski sef iz koga su ukradeni Hilandarska tapija i Miroslavljevo jevanđelje.
View this post on Instagram
Tapija je kasnije vraćena i preneta u Narodnu biblioteku ali ne i Miroslavljevo jevanđelje koje je otkriveno kod kralja Petra Karađorđevića tek po otpočinjanju Prvog svetskog rata. Međutim, iste te godine nestala je Tapija i nikada više nije pronađena. Krađa i potonji događaji oko Tapije bili su vezani isključivo za pokušaj prikrivanja činjenice da je krajem XVII veka Hilandar kao granični manastir postao turska vojna karaula i da ga je od Turaka 1821. otkupio Miloš Obrenović.
Nemogućnost Miloša da u većoj meri materijalno pomogne Manastir primorala je monahe da se počnu zaduživati kod Bugara što su oni iskoristili za preuzimanje Hilandara pod svoje. Ljuba Nenadović je 1859. u Hilandaru zatekao sedamdesetak kaluđera Bugara i nekoliko Makedonaca, a krajem XIX veka, po svedočenju Dimitrija Avramovića, poznatog književnika i slikara, u manastiru „živi pedesetak monaha, od čega jedva po koji Srbin“.
Hilandar u srbske ruke vraćaju kralj Aleksandar Obrenović i kraljica Draga Mašin.
View this post on Instagram
Pre nego što je aprila 1896. godine kao jedini kralj prisustvovao prvim olimpijskim igrama modernog doba u Atini Obrenović je na Veliki Petak posetio Svetu Goru i Hilandar. Kralj je svečano dočekan i ispraćen lepo od bratstva manastira sv. Save i sv. Simeona, kao i od izaslanika svih manastira svetogorskih. Još pre dolaska u Hilandar Obrenović je po Ivanu Pavloviću, tadašnjem srpskom konzulu u Solunu, poslao, kao poklon, šest hiljada dinara u zlatu, koji je konzul uručio predstavnicima Hilandara (arhimandritu Vasiliju i Damaskinu). No, po dolasku u Hilandar u noći između Velikog četvrtka i Velikog petka kralj Aleksandar Obrenović odlučuje da isplati sve manastirske dugove, što, pre odlaska, saopštava i manastirskom bratstvu.
Dan po Velikom petku srpski kralj je zasadio maslinu i darivao bratstvo sa još 500 dukata, a arhimandrit Vasilije u Savinom polju podigao česmu u znak sećanja na njegov boravak. Međutim, u znak zahvalnosti dinastiji Obrenović hilandarsko bratstvo kralja Aleksandra dariva Miroslavljevim jevanđeljem koje postaje svojevrsna veza između Obrenovića i velikog župana raške Stefana Nemanje koji je 29. septembra 1198. godine napisao i potpisao Hilandarsku povelju. Pisanju i potpisivanju Povelje prisustvovao je njegov najmlađi sin Rastko koji će, nakon što se izborio za samostalnost raške arhiepiskopije od Vizantije 1219. godine, postaviti temelje Srpske pravoslavne crkve.
(Glas javnosti)