Poslednjih decenija veći broj naših političara, pa i onih najvišeg ranga, poginuo je u saobraćajnim nesrećama, ili su bili teško povređeni...
Uvek su se o tome, i nakon zvaničnih saopštenja, ispredale priče, plela nagađanja, ostajale nedoumice, enigme i zagonetke...
Nikada, gotovo niko nije poverovano u službenu verziju - mnogo duže je, pa i do danas, ostajala ona - čaršijska priča i "istina".
Do današnjih dana.
Ovde Glas javnosti podseća samo na neke tragične epizode koje su do danas ostale u živom sećanju.
A svaka sličnost sa sadašnjošću je - suvišna, nepotrebna, a mogla bi da se podvodi i pod zlonamernu insinuaciju.

Na autoputu Beograd - Zagreb u neposrednoj blizini naplatne rampe kod Šimanovaca 3. januara 1988. u 13,15 sati dogodila se navodna saobraćajne nezgode u kojoj je lakše povređen (tadašnji) predsednik Predsedništva CK SK Srbije Slobodan Milošević.
Odmah je izdato zvanično saopštenje. U njemu je jedino naznačeno da je vozač bio Vukman Đurović (vozač u CK SK Srbije), da je vozilo sletelo s druma usled pucanja zadnjih guma, i da se zbog toga prevrnulo. Slobodan Milošević je već sutradan obavljao redovne dužnosti u CK Srbije.
Trebalo je da protekne mesec dana pa da stigne zvanično objašnjenje. U njemu je bilo zapisano da je do udesa došlo zbog starosti i pogrešne montaže zadnjih guma, usled čega je, prilikom povećane brzine, došlo do odvajanja gazećeg sloja, što je prouzrokovalo isklizavanje s kolovoza i prevrtanje vozila. Utvrđeno je da su gume proizvedene 1982. godine i da su kupljene iste godine u prodavnici "Sava komerc" u Beogradu. Ustanovljeno je, takođe, da je gumama odavno istekao garantni rok, a tokom godina njima se i nestručno rukovalo. Prilikom montaže, takođe, nije poštovan zahtev proizvođača "Sava" Kranj za ovu vrstu zimskih guma. Sve ukazuje na nebrigu i neodgovornost pojedinih faktora, što je dovelo do udesa - kaže se na kraju saopštenja.

Predsednik Republike Srbije je 7. marta 1992. oko 23,45 imao malu "saobraćajku". Kola "tojota karina II" u kojima je bio, u beogradskoj Ulici vojvode Putnika, u oštroj krivini, kod sijaličnog stuba broj 82, izleteli su u desnu stranu, van kolovoza i udarili u betonski stub. Vozilom je upravljao Senta Milenković, viši inspektor MUP Srbije.
Do udesa je došlo kada je u susret naišlo vozilo sa upaljenim dugačkim svetlima. Izbegavajući sudar, Milenković je pokušao da pređe na trotoar, ali je sleteo s kolovoza. Zbog udara u stub Milošević je glavom snažno lupio u vetrobransko staklo.
Vozač zbog čije je nesavesne vožnje došlo do udesa, pobegao je...
Slobodanu Miloševiću je ukazana pomoć na beogradskoj VMA. Imao je lakše kontuzije, bez preloma, s lakšim potresom mozga, zbog čega je određeno kraće mirovanje uz odgovarajuće lekove, kod kuće.
Tek se kasnije saznalo za - nemar. Vozilo "tojota karina II" nije podesno vozilo za sigurnu vožnju šefa države. Za volanom predsednikovog vozila nije bio profesionalni vozač. Ispred i iza vozila nije bilo pratnje. Milošević je sedeo pored vozača, i nije koristio sigurnosni pojas!
Udes se dogodio nekoliko dana pre njegovog puta na sastanak u Brisel.
(Glas javnosti)