Glas Javnosti

SMRZNUTA HRANA SVE POPULARNIJA: Jeftinija i ne kvari se, mladi misle da je čak podjednako zdrava kao SVEŽE NAMIRNICE

Ekonomija
Autor: Glas javnosti

Zamrznuta hrana postaje sve popularnija ne samo zato što su mnogi tokom pandemije pravili zalihe ovih namirnica nego i zbog toga što potrošači shvataju da je sveža hrana skuplja, a i češće se kvari.

Prema nedavnom istraživanju „Diloita”, sprovedenom na 2.000 ljudi, 65 odsto ispitanika je reklo da su cene sveže hrane porasle za osam odsto u odnosu na prošlu godinu, dok 82 procenta ispitanika misle da to poskupljenje nije opravdano. Gotovo polovina je izjavila da se cene zamrznute hrane uopšte nisu menjale tokom ovog perioda.

– Rok trajanja je takođe nešto što ih brine. U kupovinu se više ne ide tako često kao pre pandemije, pa su se time i navike promenile. Čak 45 odsto potrošača je izjavilo da u frižideru imaju manje sveže nego zamrznute hrane – navodi se u ovom istraživanju. Nije nepoznat podatak da je prodaja ove vrste hrane tokom pandemije doživela ogroman rast jer su potrošači pokušavali da obezbede zalihe zbog ograničenog kretanja i nemogućnosti da idu u nabavke. Međutim, vremenom su shvatili da ove vrste namirnica imaju i određene prednosti poput manje kvarljivosti, nižih cena, a i velikog izbora premijum proizvoda. I dok su se u prethodnoj godini u obzir uzimali praktični razlozi za kupovinu zamrznute hrane, tokom 2021. kvarljivost namirnica je presudna. Pre svega, problemi su se javili i u transportu robe, pa su se rokovi pomerili i u lancu snabdevanja i namirnicama treba više vremena da stignu do polica. Istraživanje je pokazalo da 60 odsto kupaca smatra da se rok trajanja namirnica smanjio i brine ih mogućnost kvarenja proizvoda.

– Više računa se vodi i o bacanju hrane. Sedam od 10 ispitanika reklo je da su razmišljali o tome koliko hrane bace prilikom donošenja odluke o kupovini. Kada se tome dodaju niže cene, praktičnost i duži rok trajanja, svi argumenti idu u korist zamrznute hrane – navodi se u istraživanju.

Međutim, zanimljivo je da je 90 odsto anketiranih reklo da ih čini srećnim kada kupuju sveže namirnice i da je to način života od pre zdravstvene krize koji nije lako promeniti. Emocije su snažne i kada se govori o kupovini svežih proizvoda, pa je i dalje mnogo onih koji se vraćaju starim navikama. U prilog tome ide i podatak da je 78 odsto kupaca priznalo da bi platilo skuplje da dobije svež proizvod koji traži. Ovo se ne uklapa sa činjenicom da prodaja zamrznute hrane raste, ali to pokazuje takođe da proizvođači ove hrane nisu iskoristili svoj trenutak popularnosti tokom pandemije da eventualno unaprede ponudu ili pruže neke novine kako bi zadržali potrošače i pospešili dalji rast prodaje.

– Popularnost zamrznute hrane posebno je primetna kod mlađe populacije. Oko 57 odsto anketiranih starosti od 18 do 34 godine veruje da je smrznuto povrće jednako dobro ili bolje od svežeg, dok takvo mišljenje ima 39 procenata kupaca koji imaju 55 i više godina. Više od polovine mladih smatra da je i zamrznuto meso, voće i bobičasto voće jednako dobro ili čak bolje zbog sposobnosti očuvanja vitamina i hranjivih materija zamrzavanjem – navode iz „Diloita”. Primećeno je da su najveći proizvođači počeli da prave zdrave obroke – zamrznute i sa upadljivim etiketama koje sugerišu da je reč o inovacijama na tržištu.

Najbezbednija u konzervi
Potrošači u Srbiji prednost daju svežim namirnicama iako postoji i navika kupovine zamrznutih proizvoda, posebno voća i povrća van sezone. Stručnjaci kažu da je zamrznuta hrana bolja od konzervisane zbog količine soli koja se dodaje pri konzervisanju. U neke konzervisane vrste voća dodaje se i šećer. S druge strane konzervisanje može poboljšati bezbednost hrane, naročito one sklone razvoju patogena. Tokom ovog procesa hrana se steriliše i rezultat je veći gubitak hranjivih sastojaka, ali kada se konzervišu voće i povrće, može da traje godinama i kupci mogu biti sigurni da je ta hrana bezbedna.
 

(Glas javnosti/Politika)

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR