Glas Javnosti

KUPCI KUPUJU PAMETNO: Rast onlajn prodaje klima-uređaja i zimskih guma

Ekonomija
Autor: Glas javnosti

Prethodna godina bila je puna turbulencija koje su imale jak uticaj na ponašanje onlajn kupaca. Još od prvih meseci 2022. i početka rata u Ukrajini, u celoj Srednjoj i Istočnoj Evropi bilo je uočljivo povećanje tražnje za identičnim proizvodima – agregatima, vrećama za spavanje i solarnim punjačima. Usledilo je poskupljenje goriva koje je podstaklo potrošače da krenu u potragu za alternativnim pre

Čak i tradicionalni "crni petak" pokazao je da se kupci pazare pametno, pa su najtraženiji proizvodi bili bela tehnika i mali kućni aparati. Ovo su podaci najnovijeg istraživanja portala "Idealno" koji je deo "Heureka grupe", najveće platforme za poređenje cena i ponuda na onlajn tržištu ovog dela Evrope. Prema njihovim podacima i u ovoj godini očekuje se nastavak trenda racionalne potrošnje. Potrošači će izbegavati impulsivnu kupovinu i više vremena posvetiti informisanju o proizvodu, kao i istraživanju najboljih ponuda uoči kupovine. A veb-prodavci će se takođe prilagođavati tako što će koristiti nove načine isporuke, upotrebljavajući prednosti lokalnih tržišta i višekanalne pristupe prodaji.


Prema podacima ovog portala, najtraženiji proizvodi koji su obeležili domaću onlajn trgovinu su klima-uređaji sa rastom od čak 128% u odnosu na 2021. godinu. Na drugom mestu su mašine za pranje veša, a onda i kombinovani frižideri, nameštaj i zimske gume. Ako se uporede navike kupaca u regionu podaci pokazuju da su se i oni slično ponašali u prethodnoj godini. Na primer, kupci u Sloveniji su takođe najviše pazarili klima-uređaje i zimske gume, a uz to su ih najviše zanimale motorne testere, slušalice i električni bicikli, prenosi portal Ekapija.


Ni potrošači u Hrvatskoj nisu previše odstupili. Najpopularniji artikli u pretraživačima kod njih su tokom prošle godine bili električni bicikli, garniture za sedenje, parfemi, šporeti i kuhinjski elementi. Na listi deset najpopularnijih proizvoda u Srbiji našao se nameštaj za decu, obuća, zimske gume, nameštaj i televizori. Prodavali su se više i sezonski proizvodi poput rasvete, ali i opreme za lovce, navodi se u izveštaju portala "Idealno".

Koji je roba oduševila, a koja razočarala onlajn kupce u 2022? Oni napominju da su se prema rastu potražnje velikim iznenađenjem pokazale keramičke pločice, bežični fiksni telefoni, koferi, odeća za lov, dok je najveći negativni trend zabeležen u slučaju bazena, ženskih čizama, ograda, baštenskih stolica i pribora za pecanje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR