“Nakon što je proleće prošlo potpuno bez sajmova, jesen će odlukama Kriznog štaba Republike Srbije, očigledno biti ista takva. Za nas kao sajamske organizatore to znači prihod od nula dinara od marta do sada. Grad Beograd i Republika Srbija će ostati bez 14,4 milijardi dinara vrednosti prodatih roba i usluga, a hiljade zaposlenih u ovoj industriji bez posla. Ovakva situacija je neizdrživa za nas i za celu industriju” piše u objavi na zvaničnoj stranici Beogradskog sajma.
Beogradski sajam je u sredu uveče izveo celonoćni simbolični performans pod nazivom “Crveni alarm za sajamsku industriju”, kao deo svetske kampanje #RedAlertRestart, pokrenute sa namerom da se na globalnom planu javnosti ukaže na problem nemogućnosti rada industrije događaja, a u konkretnom slučaju srpske sajamske industrije.
Beograđani koji su sinoć prolazili Bulevarom vojvode Mišića bili su u čudu kada su videli kupole Beogradskog sajma potpuno u crvenoj boji! Misterija je praktično razrešena tek ovog prepodneva, a radilo se o nesvakidašnjem, celonoćnom performansu.
Performans je izveden tako što je najveća i svetski poznata Hala 1 Beogradskog sajma i spolja i iznutra reflektorima bila obojena u crveno. Prema zamisli autora performansa, efekat ovog poduhvata bio je najočigledniji i najupečatljiviji iz perspektive frekventnog Bulevara vojvode Mišića.
Najveća Hala 1 Beogradskog sajma i spolja i iznutra reflektorima je bila obojena u crveno sa željom da se ukaže na činjenicu “da pravila koja trenutno, u aktuelnoj epidemiološkoj situaciji, važe za utakmice, koncerte i ostale masovne događaje nisu primenjiva za sajmove i izložbe”.
Sajam predlaže da se za sajamske događaje i manifestacije primene pravila koja važe za komercijalne i trgovačke delatnosti, pa bi se u kontrolisanim uslovima uz primenu propisanih mera i preporuka u vezi sa problemom koronavirusa, omogućio start sajamske industrije.
Nadaju se da će skrenuti pažnju nadležnim koji treba da omoguće rad na ograničenom i kontrolisanom prostoru.
“Svakako pre nego što sve bude kasno, a eventualna pozitivna odluka bespredmetna”, ističe se.
Uz ovu na sajtu se nalazi i objava naslovljena pitanjem:“Zaslužuje li Beogradski sajam da bude tretiran ispod ranga ugostiteljskog objekta ili zanatskog centra?”.
Kao regionalni lider u sajamskoj delatnosti i jedan od najuglednijih članova brojne i izuzetno moćne zajednice velikih svetskih sajmova, Beogradski sajam, kako se navodi u objavama ovog preduzeća, od svojih početaka 1937. godine bio i ostao oslonac za povezivanje svetske privrede sa domaćom i promociju domaće širom svetskih meridijana.
“Sa blizu 50 sajamskih priredbi godišnje, od kojih su neke, poput sajmova knjiga, automobila, nameštaja, građevinarstva, tehnike, turizma i drugih, dostigle i nesumnjive svetske visine, ova kompanija je uzoran pokretač ne samo privrednih nego i kulturnih i obrazovnih tokova u Srbiji i ovom delu Evrope”, naglašava se.
U eru koju je obeležio “kovid-19” Beogradski sajam je, kako dodaju, ušao sa gotovo 65 miliona posetilaca i sa više od 3.200 organizovanih sajamskih manifestacija, na kojima se predstavilo oko 500 hiljada izlagača iz 180 država.
Da podsetimo, početkom epidemije krajem marta Beogradski sajam pretvoren je u kovid bolnicu sa tri hiljade kreveta. Kroz privremenu bolnicu, koja je zatvorena početkom juna, prošlo je, prema izjavama zvaničnika, prošlo oko hiljadu lakše obolelih od koronavirusa.
(Glas javnosti/Nova.rs)