Glas Javnosti

Антимонополска комисија покренула поступак против „Мастеркарда”, у компанији кажу да не зарађују од међубанкарских накнада

Ekonomija
Autor: Глас јавности / ПОЛИТИКА / од 26.09.2018.

Kомисија за заштиту конкуренције покренула је, по службеној дужности, поступак испитивања повреде конкуренције на тржишту платних картица против друштва „Мастеркард инкорпорејтед”. У овој компанији кажу да је реч о процедуралном кораку који се не односи на легалност међубанкарских накнада у Србији.

Комисија је, како је навела у саопштењу, основано претпоставила да „Мастеркард”, као облик удружених учесника на тржишту Србије, одређује минималне међубанкарске накнаде у неправичном износу, које су у просеку неколико пута веће од оних које банке у систему „Мастеркарда” примењују најраније почев од 2005. године.

Тиме се, навели су, ограничава конкуренција међу банкама у погледу износа трговачких накнада које нуде трговцима за услугу пријема платних картица, а могуће је да утиче негативно и на конкуренцију на тржишту издавалаца платних картица на територији Србије.

Комисија је позвала сва лица која располажу подацима, исправама или другим релевантним информацијама, које могу бити од значаја за утврђивање чињеничног стања у том поступку, да их доставе Комисији за заштиту конкуренције.

У „Мастеркарду” кажу да поштују локално законодавство и да не зарађују од међубанкарских накнада. Објашњавају да је почетком 2018. године, Удружење за заштиту банкарских корисника „Ефектива” покренуло поступак пред Комисијом за заштиту конкурентности због међубанкарских накнада компаније „Мастеркард” у Србији. „Комисија је обавестила ’Мастеркард’ 19. септембра да ће покренути званични поступак по овом питању. Одлука о покретању формалног поступка је процедурални корак и не односи се на легалност међубанкарских накнада у Србији”, кажу у „Мастеркарду”.

Додаје се да су наводи тужбе „Ефективе” неосновани и да ће „Мастеркард” „наставити своју борбу против њих током формалне истраге Комисије за заштиту конкурентности”.

„Мастеркард” је истакао да је „Ефектива” већ употребила сличне наводе у тужби која је поднета против те компаније пред Вишим судом у Београду 2017. године, али је суд ту тужбу одбацио.

Компанија је навела да не издаје картице, не поставља и не наплаћује потрошачке надокнаде и не зарађује од међубанкарских накнада које банка прихватилац плаћа банци издаваоцу картице.

„У свакој од 210 земаља и територија, на којима смо присутни, послујемо по истим принципима, односно у потпуности у складу са локалним законодавством и тржишним условима. Посвећени смо унапређењу постојећих партнерстава са јавним и приватним сектором у Србији, као и креирању нових сарадњи”, саопштио је „Мастеркард”.

Удружење банкарских клијената „Ефектива” сматра да ова компанија монополистичким понашањем на тржишту платних картица годинама наноси огромну штету свим грађанима Србије. „Будући да је ’Мастеркард’ у Европској унији већ правноснажно оглашен одговорним за истоветно монополистичко понашање, разумно је очекивати да ће се и овај поступак окончати одлуком КЗК којом се утврђује повреда конкуренције од стране ’Мастеркарда’”, наводи се у саопштењу „Ефективе” која је покренула поступак испитивања повреде конкуренције на тржишту платних картица.

Како је објашњено, спорно понашање „Мастеркарда” огледа се у томе што та компанија одређује минималне међубанкарске накнаде у износу који је неколико пута већи од оног који примењују у земљама ЕУ.

Глас јавности / ПОЛИТИКА / од 26.09.2018.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS



KOMENTAR