- Kada se svakodnevno vozi po gradu, automobil ne upali regeneraciju tog filtera, a kada se izađe na otvoreni put, kada je spoljna temperatura visoka i kada radi klima, taj filter počne regeneraciju, temperatura dostigne vrednost između 600 i 700 stepeni, i ako je iz motora negde curilo ulje, automobil se lako zapali i tako dolazi do požara - rekao je Brkić.
Preporuka vozačima, ističe, jeste da pre nego što krenu na put urade regenaraciju DPF filtera, da provere rashladnu tečnost, sve vrste ulja i motorno i kočiono, instalacije od ventilatora. Kod starijih automobila dešava se da dođe do topljenja instalacija kod ventilatora hladnjaka koji hladi motor, i tako dođe do požara, kaže Brkić.
Međutim, ukoliko se uradi dobra preventiva i ukoliko vozilo pregleda i mehaničar i električar, ističe Brkić, rizik od požara se smanjuje na minimum i ne bi trebalo da dođe do neželjenih posledica. Prema njegovim rečima, u poslednjih mesec dana izgorelo je mnogo više dizelaša nego benzinaca.
- Noviji dizelaši imaju izolaciju, to je neki filc zbog kojeg, kada se natopi uljem koje negde curi, i kada automobil uđe u fazu regenaricije DPF filtera, automobil se brzo zapali - ukazao je Brkić.
Ukoliko dođe do požara, kaže Brkić, ne bi trebalo otvarati haubu, jer kada se ona otvori dolazi više vazduha i plamen se brže razgoreva. Zato je potrebno imati aparat S2 za gašenje požara koji je dovoljan da se spreči šteta na skoro 80 odsto delova ispod haube - prenosi RTS
Većina automobila, kaže, ima S1 aparat i sa njim nije moguće ugasiti ni najmanji požar.
- Ukoliko imate S2 aparat, pokušajte brzo da ugasite požar i to je jedini način da sačuvate 70 do 80 odsto delova ispod automobila - rekao je Brkić.
Kada su visoke temperature gotovo da nema dana da ne plane neki automobil, a bilo je slučajeva da izgore i autobusi.