Како је новоизграђени Жежељев мост отворен пре нешто више од месец дана и за друмски саобраћај, стекли су се услови за то да ових дана почне расклапање тог "привременог", изграђеног узводно у непосредној близини порушеног "Жежеља" 1999. године и убрзо пуштеног у погон, с планом да се преко њега превозе путници и роба само четири године.
- Демонтажа привременог монтажно-демонтажног моста МД-88 почела је 4. октобра, када је демонтиран распон број шест, дугачак 36 метара, на новосадској страни реке - прецизирају за "Новости" надлежни у предузећу "Инфраструктуре Железнице Србије".
После потпуне демонтаже тог првог елемента на новосадској обали и његовог одлагања на раније предвиђеном простору Ранжирне станице у Новом Саду, почеће и обнова Београдског кеја, која би требало да буде завршена до краја новембра. То ће омогућити поновно успостављање саобраћаја целом дужином те врло прометне саобраћајнице и знатно олакшати возачима путничких возила, који су протеклих година, док је грађен Жежељев мост, обилазили око Кванташке пијаце.
- Предвиђено је да демонтажа челичне конструкције МД-88, укупно шест распона, као и четири стуба у реци са по шест армираних шипова (укупно 24 шипа пречника 1,5 метара) буде завршена до 1. марта идуће године.
У "Железницама Србије" додају да динамика тих радова у Дунаву ипак зависи од временских услова, нивоа реке, брзине ветра и протока воде.
Демонтажа привременог моста МД-88 јесте део уговора о изградњи новог Жежељевог моста, што значи да је инвеститор "Инфраструктуре Железнице Србије", а извођач шпански конзорцијум АЗВИ, који је и у изградњи недавно отвореног моста ангажовао многе домаће подизвођаче.
ПЕРОШЕВИЋ
ПРИВРЕМЕНИ мост изграђен је узводно око 100 метара од места порушеног Жежељевог, у периоду од јануара до маја 2000. године у оквиру обнове земље после НАТО бомбардовања. Добио је назив "Бошко Перошевић", по председнику Извршног већа Војводине убијеном 2000. године у атентату на Новосадском сајму.
Глас јавности / НОВОСТИ / од 11.10.2018.