Grad Šabac jedan je od dve jedinice lokalne samouprave u Republici Srbiji u kojima je uvedena MIA četbot aplikacija. MIA je digitalna asistentkinja u Gradskoj upravi grada Šapca koja služi kao neprekidna servisna podrška građanima i privredi pružajući informacije, a pritom štedeći vreme, pojašnjeno je na saju Grada.
Građanima Šapca predstavljene su dve nove usluge ove aplikacije - mogućnost da se od kuće preko Vibera poruče izvodi iz matičnih knjiga i uverenje o državljanstvu, kao i prijavljivanje komunalnih problema, piše portal Ekapija.
Gradonačelnik Šapca Aleksandar Pajić istakao je da ovom aplikacijom Šabac ide u korak s novom tehnologijom.
- MIA četbot se od septembra prošle godine nalazi na sajtu Grada Šapca, Fejsbuk stranici i Viberu. Građanima omogućava da dođu do odgovora na pitanja koja su u vezi sa izdavanjem izvoda iz matične knjige rođenih, umrlih, venčanih, uverenja o državljanstvu, poreskih uverenja, pravima u vezi sa roditeljskim i dečijim dodatkom, ali i podacima poput kontakt telefona odeljenja u Gradskoj upravi.
Ono što je novina, a što je uvedeno ove godine je da građani mogu putem Vibera da poruče da im na kućnu adresu stigne izvod iz matične knjige ili uverenje o državljanstvu, a takođe preko Vibera mogu da prijave i neki komunalni problem. Težimo da što pre damo informacije našim javnim preduzećima da bismo što pre otklonili komunalne probleme koje naši sugrađani primete.
Zahvaljujući Mia četbotu, zaposleni u gradskoj upravi usmeriće se na važne poslove dok će građanima omogućiti da mnoge odgovore dobiju iz svog doma, ili sa neke druge lokacije u vreme kada im najviše odgovara, bez čekanja u redu - rekao je Pajić.
MIA četbot aplikacija razvijena je u sklopu regionalnog projekta Unapređenje opštinskih usluga u Srbiji i Bosni i Hercegovini uvođenjem četbota koji je podržan od strane develop programa Nemačkog saveznog ministarstva za evropsku saradnju i razvoj, a koji sprovode GIZ, Saga i NALED.
- Cilj projekta je da prikaže aktivnu i funkcionalnu primenu četbota na lokalnom nivou gde će najveću korist imati građani od pristupačnijih i efikasnijih opštinskih usluga. Lokalna samouprava na ovaj način unapređuje kvalitet pružanja sopstvenih usluga i informacija ka svojim građanima, a takođe se afirmiše kao savremena, moderna i efikasna administracija. MIA četbot povećava mogućnost lokalne samouprave da obradi što veći broj zahteva građana u kratkom roku - istakao je Stefanos Jokić, koordinator projekta.
MIA četbot aplikacija dostupna je 24 časa, sedam dana u nedelji. Skeniranjem QR koda uz omogućen internet na uređaju, pokrenuće se Viber aplikacija i tako građani mogu započeti konverzaciju sa MIA četbotom. Takođe, građani mogu započeti komunikaciju sa četbotom ako se u Viberu u opciji "search" ukuca "MIA Šabac".
- Mia četbot zasnovana je na veštačkoj inteligenciji i ta tehnologija omogućuje građanima da sa četbotom komuniciraju kao sa ljudskim bićem. Verujem da će MIA doprineti kako povećanju produktivnosti zaposlenih u gradskoj upravi, tako i uštedi vremena i zadovoljstvu građana - navela je Martina Veselinović, akaunt menadžer u kompaniji SAGA.