Da bi popravili cene, osnovci sa onlajn nastave od petog do osmog razreda i srednjoškolci, prethodno se moraju dogovoriti sa razrednim sterešinama i predmetnim nastavnicima o terminima kad im se to može precizno omogućiti, zbog redovnih obaveza nastavnika sa onlajn nastavom.
Kako sazanaje Glas javnosti, prema poslednim informacijama iz škola, do danas se nije mnogo učenika prijavilo da ovu dodatnu proveru znanja, mada to još ne mora da znači jer se neki roditelji još nisu odlučili koliko to odgovara i ambicijama svoje dece. S druge strane, nastavnici većinski misle da iako bi ove ocene mogle da se zaključe i sa manje provera nego u redovnim okolnostma prisutna je i bojazan da bi takav opšti uspeh pre bio deprimirajući nego motivacion, što se tek posebno odnosi na učenike sa smetnjama u razvoju.
Iz Ministrastva prosvete su, bez posebnih objašnjenja, poslali školama Uputsvo u više birokratskoj formi u kome navode da: “Ocenjivanje učenika na osnovu usmene provere postignuća izuzetno može da se i obavlja neposredno u školi, ukoliko je učenik nezadovoljan predlogom zaključne ocene”, uz još par rečenica vrlo sličnog saržaja. I tako su nastavnike prepustili same sebi, da se snalaze u tom uskom okviru - može se zaključiti zaključna i sa nedovoljnim brojem ocena, ali vi odlučite kako.
Takođe, zbog aktuelne epidemiološke situacije škole su i obavezi da traže saglasnost roditelja da učenici u škol i odgovoraju za bolju ocenu, što samo iznova komplikuje ceo proces. Sve u svemu, kako reče jedaan direktor škole za dnevni list Politiku, koji nije bio voljan da se predstavi, ali je nesumnjivo pogodio u centar lakonskim zaključkom: “ Princip je radite kako znate, sve će to biti samo statistika! Svima odgovara lažna slika, predstava. Zato deci uvek napominjem da uče samo zbog sebe”.
Od onih koji i žele i smeju da javno govore o ovim novim nedoumicama nastavnika, roditelja i đaka odgovore, po nepisanom pravilu, možete još potražiti u Uniji sindikata prosvetnih radnika Srbije:
-Smatramo da je Ministarstvo prosvete ponovo pogrešilo iz dobro poznatog razloga ne konsultovanja struke. Napravljeno je zamešateljstvo naglim prelaskom na onlajn nastavu bespotrebnim skraćivanjem polugodišta i velikim stresom oko zaključivanja ocena, kako kod učenika, tako i kod nastavnika. Podsećamo da je između 15 i 20 odsto zaposlenih van stroja zbog bolesti ili izolacije. Nastavlja se stari loš model ponašanja u kome Ministarstvo prosvete ex cathedra donosi odluke, bez konsultacija sa strukom ne preuzimajući potrebnu odgovornost. Jasno je da korona vreme ne nudi dobra rešenja nigde u svetu, pa ni kod nas. Ono što, ipak, treba da naučimo iz ove situacije je to da samo zajedničkim snagama možemo da koliko-toliko sačuvamo obrazovni sistem, priča za Glas javnosti Jasna Janković, predsednik Unije sindikata prosvetnih radnika Srbije.
(Glas javnosti)