У мају и јуну, 4.500 корисника Фејсбука у Америци испитано је о коришћењу популарне мреже и установљено да га многи од њих редукују.
Истраживање је показало да је:
54 одсто испитаних прилагодило поставке приватности
42 одсто није користило Фејсбук више седмица
и 26 одсто их је обрисало апикацију са телефона.
Прича о оптужбама за најпрљавије послове, психолошкој манипулацији и злоупотреби података изазвала је бес међународне јавности. Фејсбук и компанија за анализу података Кембриџ аналитика нашли су се у сред расправе о прибављању и коришћењу личних података, а постављено је питање да ли је тиме извршен утицај на резултате избора у САД 2016. године и референдум о Брегзиту.
Обе компаније поричу да су прекршиле закон.
Те контраверзе су међутим допринеле успоравању раста цена на Фејсбуку и ефектом #deletefecebook.
Глас јавности / Б92 / од 07.09.2018.