Glas Javnosti

UZ NJIH NEMA KRIZE SA CENOM BENZINA: Najisplativiji automobili sa malom potrošnjom

Auto-moto
Autor: Glas javnosti

Cene goriva rastu već mesecima, a poslednjih nedelja zbog ratnih događanja u Ukrajini sva goriva su naglo poskupela. Kako biste vozili uz minimalnu potrošnju, ne morate potrošiti bogatstvo, pa čak ni kupiti novi automobil.

Cene goriva rastu već mesecima, a poslednjih nedelja zbog ratnih događanja u Ukrajini gorivo je naglo poskupelo. Nastavi li se ovako, mnogi vozači mogli bi se okrenuti alternativnim rešenjima.

Iz tog razloga donosimo nekoliko jeftinijih opcija u ponudi automobila koji su se pokazali kao minimalni potrošači. U želji da ne favoriziramo nijednu marku, krenućemo abecednim redom, a cenu limizirati na iznos solidnog (novog) skutera. 

photo:printskrin/oglasiIako se "audi" teško može povezati sa štedljivošću, odnosno s vlasnicima kojima je potrošnja goriva bitna, međutim u njihovoj istoriji postoji jedan auto koji je izuzetni štediša.


Bio je to model A2, koji je doživeo samo jedno izdanje. Nekonvencionalnog izgleda i izrađen od aluminijuma, A2 i danas deluje posebno. A i u današnjim okvirima je itekako štedljiv. Pritom je svejedno koji motor izaberete, 1.4 benzinac ili dizelaš, jer su oba štedljiva. U svakom slučaju, birajte prema stanju vozila. 

photo: printskrin/oglasi

Francuski proizvođač je poznat po nekoliko štedljivih modela. Zaboravljeni AX je bio kralj štedljivosti, a nasledio ga je jednako skromni "sakso". Mi smo našli jedan primerak sa tek 31.000 kilometara koji se nudi za manje od 3.000 evra. Jedini pravi nedostatak je što nema klima-uređaj.



Do slova K ima nekoliko zanimljivih automobila, ali ponuda je gotovo zanemariva. Dovoljno je spomenuti "daihatsu" i legendarni "šarad", koji je početkom 1990-ih bio omiljen na putevima upravo zbog velike štedljivosti. 

I dolazimo do jednog novijeg i skupljeg automobila. "Kia rio" već je solidniji automobil, a desetak godina star primerak sa dizelovim motorom koji troši ispod četiri litre na 100 kilometra može se kupiti za nešto više od 5.000 evra.


photo:printskrin/oglasi

Iz ponude "pežoa" izdvojićemo jedan stariji model. To je legendarna 206-ica koja se nudila sa vrlo štedljivim 1.4 HDI dizelovim motorom. Očuvanih primeraka je malo, ali se mogu pronaći. Sve rečeno važi i za još udobniji Citroen C3. 

photo: printskrin/oglasi

Još jedan mališan koji zaslužuje pažnju svakako je maleni "tvingo". Svojevremeno se i on nudio sa popularnim 1.5 dCi motorom, a to znači i da je izuzetno štedljiv. 

photo: printskrin/oglasi
Iako će zlobnici reći kako se radi o pola automobila, činjenica je da je to auto sa krovom, točkovima i klimom, a neretko troši manje od skutera. Na primer, dizelov CDI troši svega tri litre na 100 kilometra. 

Uspete li da nađete stariji električni "smart", biće to još bolji izbor. Punite ga kod kuće i vozite se ultrajeftino uz doseg nešto manji od 100 kilometra. 

photo: printskrin/oglasi
U ponudi japanskog proizvođača ima dosta štedljivih automobila. 

Iz Lexusove ponude to je jedino luksuzni CT200h, koji ćete teško naći, baš kao i hibridni "jaris" kod "Tojote". Zato se, po osetno povoljnijoj ceni, može naći "prius", ali pritom se svakako raspitajte u kakvom je stanju, posebno baterija. 

photo: printskrin/oglasi
Nemački gigant ima niz štedljivih automobila, ali onaj najekstremniji ostaje "lupo TDI 3L", prvi serijski auto sa potrošnjom od 3 litre/100 km. U današnje vreme to zvuči itekako privlačno.

Ako ste spremni da potrošite malo više i prihvatite nešto veću potrošnju goriva, ponuda se drastično širi. U pitanju su kompakti, redovno pokretani dizelovim motorima. Ponuda je zaista šarenolika i uključuje sve najpopularnije kompakte, ali i poneku limuzinu. Primera radi, u ovu grupu ulaze nekad slavni "pasat", ali i BMW 316d, "škoda oktavia" i "mercedesova! A klasa. 

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR