SHARE otkrio kakve podatke prikupljaju sajtovi stranaka

komp

Foto: Pixabay

SHARE Fondacija je pomoću alata Cookiebot analizirala dvanaest sajtova političkih stranaka u Srbiji kako bi proverila koji podaci posetilaca se prikupljaju putem takozvanih kolačića (cookies). Istraživanje pokazuje da ovi sajtovi prikupljaju veliki broj različitih podataka kao što su podaci o lokaciji, vremenu i dužini posete, vrsti pretraživača i mnoge druge.

Analiza pokazuje da najviše kolačića postoji na sajtu Socijalističke partije Srbije (33), na drugom mestu je sajt Srpske napredne stranke (31), a na trećem sajt Stranke slobode i pravde (30), dok se najmanje kolačića nalazi na sajtu Demokratske stranke (7).

Kao najčešći provajder kolačića javlja se Jutjub, a tu su Tviter, Gugl i Fejsbuk. Što se tiče vrste kolačića koji prikupljaju podatke, dominiraju kolačići za marketing, na drugom mestu su kolačići koji prikupljaju statističke podatke sajta, kao i kolačići neophodni za funkcionisanje sajta.

SHARE Fondacija je pored statističkih podataka analizirala i šta tačno rade kolačića na sajtovima stranaka kako bi utvrdili njihovu svrhu.

Analiza opisa svakog pojedinačnog kolačića pokazala je da najveći broj njih čuva korisničke preferencije u vezi sa Jutjub videima ugrađenim na sajt, da jedan deo prikuplja statističke podatke o tome kako korisnik koristi sajt, dok postoje i oni kolačići koje koristi Fejsbuk u reklamne svrhe. Na spisku se nalaze i kolačići koji šalju podatke Gugl analitici o uređaju i ponašanju korisnika ili oni koji omogućavaju praćenje mobilnih uređaja na osnovu lokacije.

Ubedljivo najveći broj podataka koji se prikupi putem kolačića na ovim sajtovima šalje se u Sjedinjene Američke Države, a kao krajnja destinacija podataka pojavljuju se i Nemačka, Holandija, Srbija, Švedska, Ujedinjeno Kraljevstvo i Irska.

SHARE Fondacija je najavila da će u saradnji sa Fondacijom Hajnrih Bel nastaviti monitoring predizborne kampanje na internetu koji obuhvata praćenje predizbornog oglašavanja Fejsbuk stranica političkih stranaka i njihovih lidera, dok će se na Tviteru analizirati trendovi i teme koje dominiraju u političkoj komunikaciji. Još jedan segment praćenja predizborne kampanje koja će se odvijati na internetu biće analiza sajtova reprezentativnih nacionalnih onlajn medija i sadržaja koji oni objavljuju do dana izbora.

Izvor: Nova.rs

Ostavi komentar

Слањем коментара се слажете са Правилима коришћења овог сајта.


Повезане вести

Predsednik Nove stranke Zoran Živković izjavio je da je na sastanku kod predsednika Republike Aleksandra Vučića predložio da se izbori održe krajem avgusta, tačnije 30. avgusta, ali je „Vučić sam odlučio“ da to bude 21. jun.

Samsung je u novom službenom blogu nagovestio da je započeo rad na senzorima slike rezolucije čak 600 megapiksela, što je oštrije nego što ljudsko oko može da uoči.

Potpredsednik Narodne stranke Siniša Kovačević izjavio je da je trenutno nemoguće zamisliti da predsednik Srbije Aleksandar Vučić izgubi na izborima koje organizuje, ali da ga je bojkotom izbora moguće pobediti.

Временска прогноза

Курсна листа

Анкета

Da li će biti i drugog talasa Korone