“Ако је нешто бесплатно – онда сте ВИ производ”

Извор: принтскирн

Већина људи не зна да чак и када обришете свој профил на друштвеним мрежама, подаци о вама остају и даље на мрежи.

На западу имају изреку “Ако је нешто бесплатно – онда сте ВИ производ”. Изгледа да је то тачно и у случају друштвених мрежа које сви ми (или велика већина) користимо.
Најновији скандал компаније “ЦКембриџ Аналитика” која је на различите начине успела да дође до података веома великог броја корисника Фејсбука (неки процењују да цифра иде и до 80 милиона корисника ), натерао је многе да преиспитају своје навике на друштвеним мрежама, а многи су под утицајем онлине кампање #Дилит Фејсбук и потпуно обрисали свој профил.

Међутим, већина људи и не зна да чак и када обришете свој профил на друштвеним мрежама, подаци о вама остају и даље на тој мрежи. На Западу људи и не читају Усер Агреементе, док код нас већина и не зна шта је то или мисли да се то на њих не односи.

Заправо, када кликнете “И агре то термс” приликом креирања налога, ви заправо дајете дозволу Фејсбуку и сав садржај који поставите на мрежи (слике, видео, итд) постаје њихово власништво, и са њим компанија може шта год хоће. А хоће, и то најчешће, да те податке прода у маркетиншке сврхе стотинама хиљада компанија и маркетинг агенција.

Такође, све слике или видео клипови на којима сте таговани – означени остају на мрежи чак и када обришете налог. Фејсбук, на пример, задржава право да прикупља податке и о особама које никада нису имале налог – нпр. када качите слике ваших дека и бака, који можда и не знају да користе Интернет. Све ово важи и за остале мреже – Твитер, Инстаграм, Тумблер…

Али – ни то није све. Фејсбук сакупља и све податке о вама са свих сајтова који имају Фејсбук „дугмиће“ шер, лајк и слично. Не треба ни заборавити да друштвене мреже памте и вашу локацију, као и сва места која сте посетили, без обзира да ли сте пријавили локацију или не.

Када је давне 2004. откривено да се Гугл заправо финансира и зарађује од Ад Сенс огласа, избила је велика афера а Гугле је морао да плати астрономске казне. Ех, то су била времена – данас смо сви ми заправо продукти који се продају у виртуелном свету!

Глас јавности / Данас / од 20.08.2018.

 

 

Komentari

Ostavi komentar

Слањем коментара се слажете са Правилима коришћења овог сајта.


Повезане вести

  • Најновије
  • Најчитаније

Временска прогноза

Курсна листа

Анкета