Glas Javnosti

U SRBIJI REDOVNE TRKE PEŠAKA SA VOZOM! Dok voz prolazi kroz podignute rampe, železnica tvrdi da su vozači jedini krivci za nesreće, a neko 'čačka mečku na pružni prelazi'

Društvo
Autor: Glas javnosti

Proteklog vikedna dogodila se teška saobraćajna nesreća na pružnom prelazu u Zminjaku, kada je voz naletao na automobil u kojem su poginuli muž i žena, a dvoje njihove dece pukom srećom izbeglo nesreću. Prema tvrdnjama železnice, skoro isključivi krivci za udese sa fatalnim ishodom su vozači automobila.


Međutim, samo površnim uvodom u fotografije i komentare korisnika društvenih mreža, jasno je da, ljudi ginu i i da smo za to svi krivi.

Prelazi zarasli u rastinje, neispravna signalizacija, nepostojanje rampi, ali i građani koji se na nekim prelazima redivno trkaju sa vozovima, svakodnevica su Srbije u kojoj svake godine, na desetine ljudi strada na pružnim prelazima.


Statistika za ovu godinu pokazuje da u 20 nesreća nije bilo krivice železnice, a u 95-97 odsto su kriva treća lica, odnosno vozači, kaže v. d. direktora "Kargo Srbija" Dušan Garibović.

Iako, meštani tvrde da je prelaz kod Šapca, u Zminjaku, crna tačka i da je zbog viskog rastinja nepregledan, Dušan Garibović naglašava da se putni prelazi redovno održavaju i da su adekvatno obeleženi saobraćajnim znacima ili rampama.

- Kada se poštuju svi propisi i kada se prelazi na putnom prelazu onda je bezbednost na maksimalnom nivou. "Železnica" redovno održava prelaze, a kada dođe do tragedije onda se često na društvenim mrežama pojavljuju raznorazni snimci - objašnjava Garibović.

Dodao je da je preliminarna istraga pokazala da kod mašinovođe i pomoćnika u testu krvi nije bilo alkohola ili drugih supstanci. Mašinovođa je davao zvučnu signalizaciju pri ulasku u naseljeno mesto i išao je smanjenom brzinom u trenutku nesreće kod Šapca, a pruga je na tom delu rekonstruisana posle decenija neulaganja, ističe Garibović.

 

U Srbiji ima 2.138 putnih prelaza, 477 je obezbeđeno branicima ili polubranicima, 25 svetlosnim signalom, a ostali imaju jasna obeležja saobraćajnim znacima, objašanjava on.

- Kada ove podatke uporedite sa evropskim vidite da je i tamo većina prelaza obeležena isključivo saobraćajnim znacima, ne i rampama. Ne postoji apsolutno obezbeđenje prelaza - naglašava Garibović i apeluje da se maskimalno vodi računa prilikom prelaska pruge.

 

Gase automobil pri prelasku pruge

 

I žitelji prigradskog naselja Trnava kod Čačka, tvrde da maksimalno vode računa kada prelaze prugu, ali prošle godine su ipak organizovali protest, zato što je na pružnom prelazu u Trnavi život  do sada izgubilo devet osoba. Oni su zahtevali od Infrastrukture železnice Srbije i Grada Čačka da obezbede pružni prelaz rampama, kako se nesreće ne bi ponavljale.

Navode da vozače zbunjuje i javna rasveta koja se nalazi sa obe strane, a najteže im je kada voze decu u školu preko pruge. Jedan od mešatana je ispričao da skoro obavezno gasi automobil i oslušne ide li voz, kako bi prešao na drugu stranu.

- Jedino tako smo sigurni, jer je na ovom delu pruge brzina voza 100 kilometara na čas, a njegov nailazak uvek može biti fatalan zbog zaustavnog kočenja od čak 800 metara - kažu meštani Trnave.

 

Čačkam mečku na pružni prelazi

 

Vožači autobusa koji voze i telefoniraju, skoro su se, odomaćili u Srbiji, pa ne čudi snimak iz okoline Niša, koji je propraćen komentarima "NIŠ EKSPERS DA MENJA IME, U ČAČKAM MEČKU NA PRUŽNI PRELAZI".

Železnica, godinama, tvrdi  da vozači na pružnim prelazima u Srbiji svojom nepažljivom, neopreznom i neodgovornom vožnjom oštete više od dve hiljade branika i polubranika, čime se nanosi velika materijalna šteta, ali i direktno ugrožava bezbednost železničkog saobraćaja.

 

- Zabrinjava što je broj saobraćajnih nesreća u porastu upravo na potpuno osiguranim i na najsavremenije opremljenim prelazima, što ukazuje na neodgovorno ponašanje vozača drumskih vozila i pešaka, koji su u gotovo 100 odsto slučajeva uzročnici nesreća na putnim prelazima - ukazuju Infrastruktura Železnice Srbije.

 

Uspori, zaustavi se, ne veruj podignutoj rampi

 

Jasno je da su u ovakvoj situaciji oni koji stradaju, najnemoćniji zato nam ostaje da se prilikom prelaza železničkih prelaza pridržavamo samo sledećih pravila, kako bismo spasili živote.

- Kada prilazite pružnom prelazu, obavezno usporite
- Zaustavite se i dobro osmotrite prugu ako je loša preglednost zbog gustog rastinja, zbog oštrog ugla puta u odnosu prugu, ako je magla, ako pada kiša, grmi, pada sneg
- Ne verujte podignutoj rampi
- Ignorišite nestrpljivog vozača iza vas koji vam trubi i besni zbog toga što ste usporili ili ste se zaustavili.

I imajte samo jedno u vidu - vozu je potrebno mnogo vremena da zakoči.

(Glas javnosti/RTS/Opcija)

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR