Međutim, samo površnim uvodom u fotografije i komentare korisnika društvenih mreža, jasno je da, ljudi ginu i i da smo za to svi krivi.
Prelazi zarasli u rastinje, neispravna signalizacija, nepostojanje rampi, ali i građani koji se na nekim prelazima redivno trkaju sa vozovima, svakodnevica su Srbije u kojoj svake godine, na desetine ljudi strada na pružnim prelazima.
Moda sa prolaskom vozova kroz podignute "rampe" osvaja Srbiju. Novi Sad danas. Železničari probudite se, popravite signalizaciju!!!???? pic.twitter.com/HxjbOFgRIG
— Viktor Kostić (@Postar21) August 7, 2017
Statistika za ovu godinu pokazuje da u 20 nesreća nije bilo krivice železnice, a u 95-97 odsto su kriva treća lica, odnosno vozači, kaže v. d. direktora "Kargo Srbija" Dušan Garibović.
Iako, meštani tvrde da je prelaz kod Šapca, u Zminjaku, crna tačka i da je zbog viskog rastinja nepregledan, Dušan Garibović naglašava da se putni prelazi redovno održavaju i da su adekvatno obeleženi saobraćajnim znacima ili rampama.
- Kada se poštuju svi propisi i kada se prelazi na putnom prelazu onda je bezbednost na maksimalnom nivou. "Železnica" redovno održava prelaze, a kada dođe do tragedije onda se često na društvenim mrežama pojavljuju raznorazni snimci - objašnjava Garibović.
Dodao je da je preliminarna istraga pokazala da kod mašinovođe i pomoćnika u testu krvi nije bilo alkohola ili drugih supstanci. Mašinovođa je davao zvučnu signalizaciju pri ulasku u naseljeno mesto i išao je smanjenom brzinom u trenutku nesreće kod Šapca, a pruga je na tom delu rekonstruisana posle decenija neulaganja, ističe Garibović.
Nedopustivo! Zahtevamo da se pod hitno obezbede svi pružni prelazi u gradu! https://t.co/Gw3KZK9kI0
— Pokret slobodnih građana Niš (@psgnis) April 27, 2019
U Srbiji ima 2.138 putnih prelaza, 477 je obezbeđeno branicima ili polubranicima, 25 svetlosnim signalom, a ostali imaju jasna obeležja saobraćajnim znacima, objašanjava on.
- Kada ove podatke uporedite sa evropskim vidite da je i tamo većina prelaza obeležena isključivo saobraćajnim znacima, ne i rampama. Ne postoji apsolutno obezbeđenje prelaza - naglašava Garibović i apeluje da se maskimalno vodi računa prilikom prelaska pruge.
Gase automobil pri prelasku pruge
I žitelji prigradskog naselja Trnava kod Čačka, tvrde da maksimalno vode računa kada prelaze prugu, ali prošle godine su ipak organizovali protest, zato što je na pružnom prelazu u Trnavi život do sada izgubilo devet osoba. Oni su zahtevali od Infrastrukture železnice Srbije i Grada Čačka da obezbede pružni prelaz rampama, kako se nesreće ne bi ponavljale.
Navode da vozače zbunjuje i javna rasveta koja se nalazi sa obe strane, a najteže im je kada voze decu u školu preko pruge. Jedan od mešatana je ispričao da skoro obavezno gasi automobil i oslušne ide li voz, kako bi prešao na drugu stranu.
- Jedino tako smo sigurni, jer je na ovom delu pruge brzina voza 100 kilometara na čas, a njegov nailazak uvek može biti fatalan zbog zaustavnog kočenja od čak 800 metara - kažu meštani Trnave.
Čačkam mečku na pružni prelazi
Vožači autobusa koji voze i telefoniraju, skoro su se, odomaćili u Srbiji, pa ne čudi snimak iz okoline Niša, koji je propraćen komentarima "NIŠ EKSPERS DA MENJA IME, U ČAČKAM MEČKU NA PRUŽNI PRELAZI".
Železnica, godinama, tvrdi da vozači na pružnim prelazima u Srbiji svojom nepažljivom, neopreznom i neodgovornom vožnjom oštete više od dve hiljade branika i polubranika, čime se nanosi velika materijalna šteta, ali i direktno ugrožava bezbednost železničkog saobraćaja.
Ponovo NIŠ EKSPRES (mogući br. tablica NI 183 AT)! pic.twitter.com/jTyNYpNejL
— Nejad Gorki (@Nejad_Gorki) December 16, 2019
- Zabrinjava što je broj saobraćajnih nesreća u porastu upravo na potpuno osiguranim i na najsavremenije opremljenim prelazima, što ukazuje na neodgovorno ponašanje vozača drumskih vozila i pešaka, koji su u gotovo 100 odsto slučajeva uzročnici nesreća na putnim prelazima - ukazuju Infrastruktura Železnice Srbije.
Uspori, zaustavi se, ne veruj podignutoj rampi
Jasno je da su u ovakvoj situaciji oni koji stradaju, najnemoćniji zato nam ostaje da se prilikom prelaza železničkih prelaza pridržavamo samo sledećih pravila, kako bismo spasili živote.
- Kada prilazite pružnom prelazu, obavezno usporite
- Zaustavite se i dobro osmotrite prugu ako je loša preglednost zbog gustog rastinja, zbog oštrog ugla puta u odnosu prugu, ako je magla, ako pada kiša, grmi, pada sneg
- Ne verujte podignutoj rampi
- Ignorišite nestrpljivog vozača iza vas koji vam trubi i besni zbog toga što ste usporili ili ste se zaustavili.
I imajte samo jedno u vidu - vozu je potrebno mnogo vremena da zakoči.
(Glas javnosti/RTS/Opcija)