Glas Javnosti

МИНИСТАР РЕЧЕ СТАЊЕ ЈЕ СВЕ БОЉЕ, ЦРНИ БИЛАНС ЈУЧЕРАШЊЕ ТРАГЕДИЈЕ: Ово је крајња опомена, све што се десило јуче може се десити и данас

Društvo
Autor: Глас јавности / Бета / од 11.10.2018.

Јучерашњи "црни дан" на путевима у Србији је крајња опомена надлежнима да нешто ураде, упозорио је данас Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.

"Ово је крајња опомена. Све што се десило јуче може се десити и данас. Могло је да се деси да у тој несрећи учествује неки аутобус пун деце са рекреативне, па да уместо седам буде 77 жртава. Хајде то да спречимо, апел надлежнима да се уведе систем обавештавања и упозоравања", казао је Окановић за тв Прва.

Он је напоменуо да су ти системи све јефтинији, као и мобилни телефони које користе сви, а путем којих би возачи могли да буду упозорени на време.

У јучерашњим ланчаним сударима, који су се догодили у оба смера на аутопуту, на лицу места је страдало седам особа, а преко 35 повређено.

У удесима је учествовало 40 возила, међу којима је било чак 16 камиона.

Аутопут је био блокиран у оба смера више сати, на лицу места су биле бројне екипе Хитне помоћи, ватрогасаца, Сектора за ванредне ситуације, а званично, као узрок несрећа помиње се густа магла.

Касније се догодила још једна несрећа код Свилајнца у којој су четири особе погинуле због несмотреног возача шлепера, који је потом и приведен.

Окановић је казао да није само магла била узрок смањене видљивости на аутопуту већ и густ дим од паљења стрњика покрај аутопута.

 
Како је рекао, сви то раде, а забрањено је са бар четири прописа.

"И прошле недеље догодила су се четири удеса због тога. Ватрогасци излазе на интервенције и раде колико могу, али има много непријављених случајева", истакао је Окановић и додао да би, као трајно решење тог проблема које утиче на безбедност саобраћаја, требало да буде такво да тужулаштво против таквих лица покреће кривичне пријаве.

Окановић је нагласио да људски фактор јесте узрок јучерашњих несрећа, али не и једини.

"Питање је шта је држава урадила на успостављању система за обавештавање и упозоравање возача на, на пример, маглу", казао је он и објаснио да тачке за маглу са стране аутопута нису довољна мера за безбедност при магли, јер возач мора да броји тачке и рачуна брзину кретања возила.

Требало би да имамо центар за обавештавање у оквиру ког би одговорно лице одредило густину магле и брзину и обавестило возаче да они не размишљају, објаснио је.

Као други, такође важан проблем, Окановић је истакао обуку за возаче у аутошколама која је потпуно неадекватна када је реч о случајевима густе магле или наилажења на неку ванредну ситуацију.

Према његовим речима, полазници аутошкола се обучавају како да правилно крену на узбрдици када им је подигнута ручна, док се на тестовима возачима постављају "глупа питања" а ни једно о оваквим ситуацијама.

Нико се дакле, додао је Окановић, не обучава шта заиста радити и како се понашати у ситуацији каква се догодила јуче на аутопуту, а то је наилазак ођедном на густу маглу.

На питање шта заиста треба да раде возачи када наиђу на веома густу маглу он је објаснио да би возаци најпре требало да укључе сва четири показивача правца, пусте гас и полако почну да успоравају све до оне мере док не прилагоде своју брзину оној при којој би безбедно могли да се зауставе када виде препреку. Од тог тренутка, најбезбедније би било да се возац склони с аутопута али само на оним местима која су за то предвиђена, попут паркиралишта, пумпи...

Другим речима, упозорио је, немојте никада нагло кочити и заустављати возило на аутопуту.

У таквим случајевима, скоро сасвим сигурно можете страдати, јер ће на вас налетети неко.

Уколико се и деси да возач заустави возило у густој магли на аутопуту, он мора одмах да изађе из возила, удаљи се од њега, али и од аутопута јер ако остане близу возила и ту му прети опасност. Јер, како је објаснио Окановић, када на возило налети шлепер, ту спаса нема.

Глас јавности / Бета / од 11.10.2018.

 

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR