Glas Javnosti

Ако вам специјалистички преглед није заказан у року до 30 дана, ОВО ТРЕБА ДА УРАДИТЕ: Многи то не знају, а ВАЖНО ЈЕ

Društvo
Autor: zena.blic.rs/ Foto:Pixabay

Електронско заказивање прегледа осмишљено је тако да олакша пут пацијентима до специјалиста и да реши проблем шетања пацијената између шалтера, али испоставило се да на том пољу тешко да има неког напретка, наводи се у недавно објављеној Наледовој сивој књизи здравства.
Поводом тога, заштитник грађана Зоран Пашалић говорио је за РТС о проблемима са којима се грађани суочавају. Како каже заштитник грађана, у 2019. години послато је 149 притужби на рад здравства, а углавном су се односиле на квалитет лечења, непримену најсавременијих метода лечења, као и на непримену најсавременијих медикаментозних терапија.

ШТА КАД ЛЕКАР ПОШАЉЕ ПАЦИЈЕНТА КОД СПЕЦИЈАЛИСТЕ БЕЗ ТЕРМИНА?
Када нас доктор опште праксе пошаље на специјалистички преглед у неку установу са папирним упутом и без термина, јер у електронском систему није могао да нађе слободан термин, да ли сме да се деси да нас установа врати на доктора опште праксе или је дужна да нам закаже преглед, шта кажу прописи?

- Прописи кажу да се он заказује одмах ако је у могућности, ако не, у року до 30 дана и свакако да се тај рок од 30 дана треба испоштовати.
Сестре их не информишу да имају право да им се закаже преглед у року од 30 дана него их враћају на докторе опште праксе, али шта онда пацијенти могу, да ли могу да траже неку потврду од установе да није могла да им пружи преглед у року од 30, па да с њом иду да обаве преглед у приватној пракси?

- Та потврда је део документације неопходан да би се могла извршити рефундација, потврда плус документација која се добија од лекара који је извршио преглед и на крају рачун који је свакако платио пацијент је форма за рефундацију која се тражи од филијале РФЗО-а.

Али дешава се и да установе одбијају да издају ту потврду. Шта онда да радимо?

- Грађани се онда обраћају нама, јер то је једна од грешака која се не сме догађати, то је недопустиво, то су пропусти у раду администрације.

ЖАЛЕ СЕ И ЛЕКАРИ
Заштитнику грађана су се обраћали и лекари опште праксе и наводили да неретко имају потешкоће да пацијентима закажу преглед код специјалиста. Кажу да у месецу само неколико дана у систему има слободних термина за заказивање тих прегледа, да се они брзо попуне и да пацијенти неретко чекају недељама и месецима да закажу те прегледе.

- Тако смо принуђени да дајемо пацијенту упут за први преглед без термина, онда пацијент долази у једну врло незавидну ситуацију када са таквим упутом оде или у болницу или у дом здравља на специјалистички преглед - каже докторка Милица Николић Урошевић. Истиче да медицинска сестра пацијента тада врати поново изабраном доктору да би заказао термин који је доктор могао да закаже и у првом моменту да је имао термина, али термина нема.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR