Oprez sa uvozom tjuniranih automobila! AMSS nema milosti za ove podatke

tehnički-pregled

Foto: Youtube/ Printscreen

Sajtu Polovni automobili javilo se više vozača koji su kupili polovnjak u inostranstvu, da bi naknadno saznali da ne mogu da ga registruju u Srbiji!

To i ne bi bio toliki problem, da već nisu obavili carinsku proceduru i uvezli četvorotočkaša. Problem je nastao kod AMSS ispitivanja, kada je utvrđeno da su na vozilu vršene modifikacije.

Neki vozači su bili svesni da su kola tjunirana, drugi nisu. U svakom slučaju, po nemačkim ili švajcarskim propisima bili su potpuno legalni, imali “papire” o svim modifikacijama, regularno prolazili tamošnji tehnički pregled. Problem je nastao kasnije…

 Primer iz Švajcarske

Primera radi, jedan vozač je iz Švajcarske uvezao Hyundai sa motorom kojem je snaga podignuta sa 92 kW na 106 kW, i to pre nego što je auto izašao iz salona, uz odobrenje prodavca i ovlašćenog servisa, pri čemu je modifikacija uredno zavedena u saobraćajnoj dozvoli.

On je saznao da je auto “čipovan” tek kada su ga obavestili nakon AMSS ispitivanja.

U ovlašćenom Hyundai servisu u Srbiji dobio je papir sa podacima o “čipovanju” u Švajcarskoj. Nažalost, taj papir nije bio od pomoći.

Audi sređen u “ABT Sportsline”


Drugi primer je Audi tjuniran u renomiranoj “ABT Sportsline”, firmi specijalizovanoj za tjuniranje vozila VW grupacije. Za sve modifikacije postoje zvanična dokumenta i automobil je u potpunosti legalan, prolazi tamošnji (nemački) tehnički pregled i slično.

Zbog povećanja snage izvađena je i nova saobraćajna dozvola u koju je upisana nova snaga. Nažalost, ništa od te dokumentacije nije bilo od pomoći. Ovaj Audi nije prošao AMSS ispitivanje.

Zato budite oprezni – ako planirate samostalno da uvezete tjuniran automobil shvatite da se upuštate u ozbiljan rizik.

Nema dovoljno informacija

Na osnovu iskustava drugih vozača, velika je šansa da auto neće proći AMSS ispitivanje, uprkos činjenici da je tjuning odradila neka renomirana kuća kao što je ABT, da je auto godinama vožen u npr. Švajcarskoj ili Nemačkoj, uredno prolazio tehnički pregled, da ima papir/atest za svaku modifikaciju i slično.

Ne tvrdimo da nijedan tjunirani auto neće proći ispitivanje. Jednostavno nemamo dovoljno informacija po ovom pitanju, pa ovim putem želimo samo da upozorimo vozače.

Ključno je AMSS ispitivanje

Da pojasnimo za svaki slučaj – vi možete da uvezete tjunirani automobil. Carinu ne interesuje to što je auto tjuniran.

Platite carinske dažbine, završite papirologiju i mislite da je sve u redu. Međutim, ne možete da ga registrujete ukoliko auto ne prođe AMSS ispitivanje.

(Izvor Polovni automoili)

Komentari

Ostavi komentar

Слањем коментара се слажете са Правилима коришћења овог сајта.


Повезане вести

Na sednici Skupštine grada usvojena je odluka o promeni kontrolisanja parkiranja, ali i slanja naplatnih karata, odnosno kazni za parkiranje.

U poslednjih nekoliko meseci, većina vozila je stajala na parkingu ili je veoma malo korišćena. Sada je sve više vozača na ulicama i putevima, neki su zamenili zimske pneumatike letnjim, neki nisu ili uopšte to ne rade, ali za sve je podjednako važno da pritisak u gumama bude odgovarajući.

Više od 100.000 vozila neće moći da prođe tehnički pregled i registruje se kada 5. jula sledeće godine prestane tolerancija na nepropisnu količinu izduvnih gasova.

  • Најновије
  • Најчитаније

Временска прогноза

Курсна листа

Анкета