Razvoj savremene propagandne aktivnosti u oblasti ekonomije, tesno je povezan sa razvojem modernog industrijskog društva, orijentisanog prema masovnoj proizvodnji usluga ili dobara, te njihovim plasmanom na tržište.
Naime, način reklamiranja se menja u zavisnosti od razvoja tehnologije, potreba društva, zahteva globalnog tržišta, ali se ne menja jedna činjenica- reklame se koristi radi prodaje proizvoda. U skladu sa tim, koliko god proizvod bio dobar/loš reklama služi da ga predstavi kao NAJBOLJI, NAJKVALITETNIJI, BEZBEDAN…
Ali poznato je da nije uvek baš tako- predstavljamo vam nekoliko reklama u istoriji koje su veoma bizarne.
Tridesetih godina prošlog veka u javnosti se pojavio reklamni poster koji bi u 21. veku definitivno dobio mnogo osuda. Naime, na reklami se nalazi trudnica koja reklamira cigarete!
Polovinom prošlog veka se pojavila još jedna veoma uznemirujuća reklama na kojoj se nalazi nasmejana beba, a proizvod koji se reklamira je otrov DDT protiv insekata!
Iako je danas poznato da je heroin jedna od najsmrtonosnijih droga, 1910. godine se verovalo da isti može da izleči neku boljku, te se pojavio poster na kojem se nalazi reklama za lek koji u sebi sadrži heroin i hidrohlorokin.
Otrovni azbest se pokazao kao veoma dobar mineral za cement i generalno za građevinske materijale, međutim, ukoliko se vlakna oštete ovaj mineral ispušta otrov koji dovodi do kancera. To se verovatno nije znalo pre nekoliko decenija, te se otrovni azbest prikazivao kao idealno sredstvo za izolaciju.
(Glas javnosti)