Mnogi roditelji bi bili srećni kada bi njihova deca jednostavno savesno radila i uživala u angažovanju u školskom programu, ali nažalost, postoje deca koja ne vole da uče i teško ih je motivisati.
"Formiranjemotivacije za učenjekod školaraca nije lak zadatak. Potrebno je veliko strpljenje, delikatnost roditelja i međusobno poverenje. Svi treba da zapamtimo da će "put savladati onaj koji hoda". Neophodno je unapred pripremiti decu za školu, osposobiti ih za pravi odnos prema procesu, objasniti značaj i važnost sticanja novih veština i znanja. Ali najčešće đaci prvog razreda, polazeći na nastavu, doživljavaju poteškoće .
Na početku prvog razreda dete mora da prebrodi sledeću fazukoja je povezana sa starosnom krizom. Novo okruženje, novi zahtevi, izmenjena dnevna rutina, odgovornost - svaki školarac mora da se navikne na ove uslove. Kako bi pohađanje škole i učenje postali motivacioni faktori za dete, veoma su važni postupci odraslih."
Šta roditelji ne treba da rade - koje su najčešće greške prema mišljenju psihologa koje čine da detetu ide loše u školi:
Prisiljavate dete na učenje.
Stalno pričate o školi, nemate druge teme sa detetom. Preopterećenost informacijama pred polazak u školu doprinosi nastanku straha od škole, nastanku anksioznosti.
Dajete detetu koje je prvak puno nepotrebnih informacija. Dodatna i nepotrebna priprema u vidu privatnih časova može dovesti do činjenice da će detetu jednostavno biti dosadno tokom nastave.
Upoređujete stalno dete sa drugom decom. Ovo je put do kompleksa, pa čak i agresije. Vaše dete treba uvek da bude najpametnije, hrabro i najsjajnije za vas. Poređenje sa drugima smanjuje motivaciju za učenje.
"Zaključajte" život deteta samo u školi.
Grdite ga za loše ocene. Govorite mu da je važno da širi znanja i veštine, ali uvek u prvi plan istaknete kako MORA da ima sve petice.
Radite domaći zadatak umesto deteta.
Činite da se dete oseća posramljeno. Govorite fraze zbog kojih se dete oseća loše - "Izneverićeš roditelje ako dobiješ lošu ocenu".