Glas Javnosti

ODLAZAK MODNOG REVOLUCIONARA: Kako je KENZO TAKADA promenio svet mode

Moda
Autor: Glas javnosti

Modni dizajner Japanskog porekla koji je dugo živeo i radio u Parizu juče je u 81-oj godini tom gradu preminuo od komplikacija izazvanih koronavirusom. Podsetimo se kako je napravio revoluciju u svetu mode i zašto će njegovo delo uvek ostati u sećanju modnih znalaca.

Kada je Kenzo Takada 1970-ih stigao u Pariz iz rodnog Japana i lansirao svoju marku u Parizu čak i taj grad koji je uvek otvoren za nove ideje, a naročito modne i umetničke je bio u šooku - on i mladi Ive Sen Laurent su uveli "ready to wear" ideju i modne revije koje su izazivale veliku pažnju. Sve francuske kuće starih škola i dalje su prikazivale kreacije na oholi način - manekenke u tišini kruže salom koja je takođe tiha. Usput su manekenke bile distancirane i ceo događaj bi izgledao kao promenada bez emocija. Kenzo se nije slagao sa tim te je u revije uveo svoj šareni performans.

Postao je poznat po jarkim bojama u dizajnerskim poduhvatima, printovima inspirisanih džunglom (poznati tigar kao simbol) i po eklektičnoj upotrebi boja. Takođe je bio i prvi japanski dizajner koji je skrenuo pažnju zahtevne francuske modne publike. 

Za njega se govorilo (reči njegovog portparola) da nikada nije prestao da slavi modu i umetnost življenja što je bilo i ostalo tačno - svojim raznovrsnim, hrabrim i rascvetanim dizajnom on je promenio pogled na svet i svakodnevicu. Ukratko, to su reči koje najbolje opisuju njegov entuzijazam i moć da pretvori obično u neobično a opet nosivo. Uz njegovu odeću dan je postajao lepši i raskošniji a osoba koja je nosi je dobijala na samopouzdanju.

Njegova prva kolekcija bila 1970. godine za jedan butik Galerije Vivijen.

On je 1976. osnovao brend koji nosi njegovo ime. Njegova prva modna revija za muškarce održana je 1983. godine, a prvi parfem "Kenzo de Kenzo" izašao je 1988. godine.

Sve revije Kenzo dizajna su bile mešavina jarkosti i emocije kao i prave akcije - pravi performansi a voleo je da kreira "pačvork" modu tj. odeću na kojoj je pravio dotad neviđene spojeve - etno elemenete i print.

Kada je počeo da dizajnira nije mogao da priušti već gotove materijale već je seckao one koje bi nabavio na buvljoj pijaci i to se pokazalo kao odličan revolucionarni potez. Oni koji znaju i žele ne moraju odmah imati sve ispunjene uslove - sami će ih stvoriti. Onaj ko kreira stvoriće i "nestvorivo" i spojiće "nespojivo". To je bio njegov doprinos koji i dan danas traje. 

U njegovoj odeći se vidi veliki uticaj japnaskog trandicionalnog dizajna. Govorio je da ne želi da radi isto što i rade francuski dizajneri. Takođe je bio i jedan od prvih dizajnera koji je eksperimentisao sa uniseks modom. Nije voleo stereotipe  - muška i ženska moda.

Zato što je imao hrabrosti da napravi pomak bio je i prepoznat. Od prve ELLE naslovne strane koja se desila 1971. godine (njegova kreacija na cover-u) ušao je u legendu a u njoj će i ostati. 

(Glas javnosti)

 

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR