Kako je saopštio Adidas, grupa je odlučila da pokrene formalni postupak prodaje Riboka, koji je 2006. godine kupila za 3,1 milijardu evra.
Grupa navodi da će se u budućnosti fokusirati na jačanje brenda Adidas kao lidera na svetskom sportskom tržištu, dodaje se u saopštenju u kojem se ne navode potencijalni kupci Riboka.
Adidas je hteo Ribokom da se nadmeće sa rivalom Najkijem. Međutim, sada kažu da bi ovaj posao mogao da bude vredan 1, 2 milijarde evra.
- Ribok i Adidas moći će da znatno bolje ostvare svoj potencijal rasta nezavisno jedni od drugih - rekao je izvršni direktor Kasper Rorstid.
Kompanija je kupila Ribok sa sedištem u Bostonu za 3,8 milijardi dolara 2006. godine, ali su njegove slabe performanse dovele do nestrpljenja i tražili su da se kompanija "otarasi" brenda.
Ribokova neto prodaja pala je za 7% u trećem kvartalu 2020. na 403 miliona evra (488 miliona USD), nakon što je u prethodnom kvartalu pala za čak 44%. Adidas je 2019. godine zapisao Ribokovu knjigovodstvenu vrednost na 842 miliona evra.
Adidas je u novembru rekao da očekuje pad ukupne prodaje do kraja 2020. godine, jer je ponovno postavljanje blokada u Evropi nadoknadilo povratak rastu u Kini i snažnu potražnju za trkačkom opremom i proizvodima koje je dizajnirala Bijonse, na primer.
(Glas javnosti)