Ova odluka dolazi kao odgovor na sve jači pritisak zdravstvenih institucija, ali i potrošača koji traže prirodnije i bezbednije sastojke u hrani.
Vest je saopštila Američka administracija za hranu i lekove (FDA), uz podršku samih proizvođača. „Ovo je trenutak renesanse za zdravlje nacije“, izjavio je komesar FDA Marti Makari na konferenciji za medije.
Potez dolazi nakon sličnih najava velikih prehrambenih giganata poput Nestlea, Krafta i Dženeral Milsa, koji su takođe krenuli putem izbacivanja sintetičkih dodataka iz hrane.
Predsednik Međunarodne asocijacije za mlečne proizvode, Majkl Dajks, rekao je da se oko 40 američkih proizvođača sladoleda i smrznutih deserata obavezalo da do 2028. izbace čak sedam najčešće korišćenih veštačkih boja. Iako nije otkriveno o kojim se tačno brendovima radi, jasno je da je industrija rešena da napravi zaokret.
Prosečan Amerikanac godišnje pojede čak 15 kilograma sladoleda, a godinama unazad nutricionisti upozoravaju da veštačke boje mogu imati negativne efekte na zdravlje – naročito kod dece, gde su povezane sa hiperaktivnošću i poremećajem pažnje.
Ministar zdravlja Robert F. Kenedi Mlađi više puta je javno kritikovao korišćenje sintetičkih boja i apelovao na proizvođače da pređu na prirodnije varijante.
Novi pristup podrazumeva korišćenje boja na bazi prirodnih sastojaka – poput biljnih ekstrakata, voćnih sokova i začina.
U praksi, to znači da će omiljeni desert zadržati svoju boju i ukus, ali bez sumnjivih dodataka, piše Tanjug.
Zdraviji izbor za kupce – i nova pravila igre za industriju.
Glas javnosti/ A03S