Da li vam se ikada dogodilo da naručite proizvod preko društvenih mreža, platite unapred, a ono što ste naručili nikada ne stigne? Nažalost, sve više građana postaje žrtva ovakvih prevara. Internet je preplavljen pričama o lažnim prodavcima, a društvene mreže često služe kao platforma za njihovo delovanje.
Jedan od najsvežijih slučajeva dolazi iz grupe "Novosađanke," gde je jedna članica podelila iskustvo kada joj je, umesto naručene bundice, "isporučen" blok na svim kanalima komunikacije.
"Platila sam, a bunda nikada nije stigla"
"Objavila sam ovo da bih upozorila druge. Naravno, prijavila sam je policiji, a pronaći ću je svakako! Ako je neko poznaje, neka zna da je prevarant".
Ova objava izazvala je lavinu komentara, a mnoge članice grupe podelile su slična iskustva. Jedna od njih navodi:
"I meni se to desilo prošle godine. Uplatila sam novac za krzneni prsluk, ali ni prsluka, ni novca. Kada sam pokušala da stupim u kontakt, blokirala me je. Kasnije sam saznala da uzima slike s drugih sajtova i prodaje proizvode koje uopšte nema".
"Ne šalje torbe, bunde, niti vraća novac. Jednostavno vas blokira i nastavi dalje", piše jedna od članica.
Jedan od najpotresnijih slučajeva je priča o devojci koja je prevarena, a uz to se suočava i s teškom bolešću. Članice grupe odlučile su da organizuju prikupljanje novca kako bi joj nadoknadile štetu i možda poklonile bundu koju je želela.
Uplate su vršene na tekući račun u banci, a slučaj je prijavljen policiji. Iako prevareni kupci očekuju pravdu, postavlja se pitanje kako zaštititi građane od ovakvih situacija.
Da biste izbegli prevare na internetu:
Ovo je još jedan primer kako nepažnja na društvenim mrežama može skupo da nas košta. Oprezno s kupovinom!
Glas javnosti/ M01S