Razgovaramo o umetničkim počecima, nesvakidašnjem daru, tematici koja je odredila kao umetnika posve autentične poetike. Srpska narodna tradicija, motivi koji je određuju već vekovima unazada ovekovečena je na platnima Slobodanke Rakić Šefer.
-Još kao sasvim malena devojčica, pre polaska u školu želela sam da postanem slikar, tada se to zvalo ‘’živopisac’’. Švrljala sam po svemu i svačemu ; prutićem po pesku i po prašini, pa kredama po betonu, hemijskim olovkama po novinama, drvenim bojicama na poledjini porodičnih fotografija . Sve se to dešavalo polovinom prošlog , 20.veka u najlepšem , najslikovitijem i najmirišljavijem selu u Mačvi, u selu Lipolistu nadaleko poznatom po lipama i ružama. U to vreme moja baba Katarina vodila me je često na liturgije u seosku crkvu ali i u manastire Radovašnicu, Cokešinu i Petkovicu na obroncima Cer planine jer je deda bio dobrotvor ovih manastira prenoseći im seoskim taljigama žito, brašno, vino, rakiju. Kasnije sam pošla u prvi razred u susedno selo Duvanište i uciteljica nije prepoznala moj dar za crtanje, po njoj sam bila cak netalentovana i imala sam dvojku iz crtanja. Moja majka je videla da tu nešto nije u redu pa je došla u Beograd i pokupovala brojne crtanke koje sam ja sa lakoćom kopirala i sama ne verujući kako učiteljica ne vidi moj dar. Kad sam u petom razredu krenula u školu u Šapcu , moj nastavnik likovnog, Branimir Žabaljac još na prvom času likovnog stajao čitav čas pored mene oduševljavajuci se kako sam maštovito samo perom i tušem predstavila nadaleko čuveni šabacki vašar.Tada sam se prvi put potpisala punim imenom i prezimenom i taj rad je nastavnik odneo u zbornicu, uramio ga i on je tamo stajao decenijama dok ga nije poneo kuci svojim odlaskom u penziju Tada sam ,od petog do osmog razreda osnovne škole u skoli ‘’Vuk Karadzić’’ u Šapcu imala i svoje prve dve samostalne izložbe jer su svi zidovi po hodnicima te stare , ogromne škole bili ispunjeni mojim radovima koji su stajali celo polugodište. Kasnije se sve namestalo nekom višom silom. Počela sam da učim slikarstvo kod poznate šabačke slikarke Mare Lukić Jelesić ,ucenice Bete Vukanović koja je diplomirala slikarstvo u Minhenu. A kad sam krenula u Šabačku gimnaziju, već od drugog razreda gimnazije sasvim dobrovoljno, bez ikakve veze, mene tada nepoznatu devojčicu preuzela je i do upisa na akademiju vodila, akademik i profesor Ljubica Cuca Sokic. Upisala sam se bez problema iz prvog puta i od tada je slikarstvo postalo moj zivot. Iako sam imala tri ponude da radim kao profesor na akademijama, učtivo sam ih odbila, sad vidite koliko sam sigurni i dobro plaćen posao odbijala zarad umetnosti.
-Vec na akademiji sam znala, osećala i razumela da je najbolja , najjača i najubedljivija ona umetnost koja proizilazi iz dubine bila samog umetnika. Ne dakle,iz škola ili iz zanata, već iz onog duboko ličnog sa čime smo došli na ovaj svet i što je genetski kod svih nas. Zato su za celo moje umetničko biće vezani narodni običaji u Mačvi, prela i posela, igranke ispod starozavetnog nadaleko poznatog i čuvenog Krivog bagrema, priče , legende, šabački vašar, kićenje neveste dedine čeze i fijaker, dedin vinograd, njegovi sljivici i visnjici, Babine cvetne bašte i prelepi povrtnjaci iz kojih i danas osećam miris sveže ubranog paradajza…,Bože koliko je tu bilo nepatvorene lepote, mirisa i ukusa ? Lepota Božja! Zašto bih onda slikala nešto što nisam ja? Umetnici koji nemaju takva osećanja moraju da slikaju ukusne šare koje dobro stoje na slici,ja nosim obilje doživljaja u svojoj duši i oni jos nisu svi stigli na red da ih pokažem.
-Ostvarila sam tačno sto samostalnih izložbi od kojih 8o % u značajnim galerijama,muzejima i institucijama kulture a manji deo u radnim organizacijama uglavnom otvarajući svojim izložbama njihove galerije.Imala sam sreću da su me podrzavali i likovni I kritičari i publika. Zato što sam uvek radila iskreno iz duše one i onakve slike koje bih i sama držala na svojim zidovima. Tako je svaka slika u svojoj sredini bila svojevrsni ambasador za druge ljude koji su dolazili po svoju sliku. Zato se danas bezmalo četiri hiljade mojih slika nalazi na svim kontinentima u mnogim porodicama gde god žive ljudi sa jugoslovenskih prostora. Njima je moja simbolika draga i prepoznatljiva, ona nosi mirise i sećanje na detinjstvo, na zavičaj. Nisam promašila put kojim sam prošla. Nisam puno ni lutala, boje su tekle kroz moj krvotok i ja sam se tome priklonila bez sumnje, bez kalkulacija ali uz svakodnevni rad. Baš kao seljak na svojim njivama.
(Glas javnosti)