Zatim, ekonomija u celini gledano, na drugom je mestu na svetskom nivou, odmah iza SAD-a. Ovaj neverovatni porast Kineske ekonomije neminovno je doveo do ogromnog prosperiteta i ekonomskih vizija koja se prvenstveno ogleda u inicijativi za gradnju novih puteva koja na globalnom nivou dovodi do porasta investicija ove zemlje pre svega do nove verzije onoga što se nekada nazivalo Put svile. Kao deo ove ekonomske vizije Kina je angažovala više od 138 zemalja i 30 međunarodnih organizacija koje pronalaze fondove za velike infrastrukturalne projekte širom sveta, kao što su luke, pruge i ostalo.
Ideja o putu svile rođena je još u 19. Veku. Ali je ostala na nivou ideje.
Ipak, Kinezi ni danas nisu napustili ideju da Dunavom mogu da dođu do glavnih luka u Evropi. I to je upravo ono što Kina i još nekoliko drugih zemalja u evropskoj regiji istražuju, kao direktnu putanju od Dunava do Mediterana. To bi donelo neverovatni benefit Kini prvenstveno.
Ispostavilo se da postoje zapravo dve mogućnosti kojima bi taj novi put mogao da ide. Prva opcija bi spojila Dunav sa Egejskim morem u blizini Grčke, korišćenjem dve postojeće reke: Morave, koja protiče kroz Srbijui, reka Vardar koja ide kroz Severnu Makedoniju u Grčku. Povezujući ove reke kanalom i proširivanjem reka na nekim mestima, napravio bi se čist prolaz ka Solunu i obali Egejskog mora. Tako bi bi povezan čitav put od Istočnog Beograda i Dunava.
Opcija dva bi spajala Dunav sa Jadranskim morem kod Venecije. Ovaj put je i dalje predmet razmatranja jer je još teže izvodljiv prema geografskim gledištima. Predloženi kanal bi išao od severnog dela Italije i spajao se sa austrijskim Alpima 88 kilometara dugim tunelom koji bi prolazio kroz Nemačku u blizini Pasaua čime bi izlazak na Dunav bio omogućen.
I ovaj put kao i prethodni bio bi dužine oko 700 kilometara u dužini i omogućio bi korišćenje manjih reka koje prolaze kroz austrijske Alpe.
U svakom slučaju, iako bi ovaj put zahtevao ekstremno dug tunel od 88 kilometara, to bi bilo izuzetno teško izvodljivo. Ali, kao i prva opcija, ovo bi uštedelo mnogo novca i vremena u budućnosti kargo brodova za razliku od puta preko Crnog mora.
Naravno, ove opcije ne dolaze bez određenih izazova kao što su proširivanje i čišćenje reka.
(Glas javnosti)