Ova komapnija koja je deo Roskosmosa glavni je projektant interkontinentalnih balističkih raketa „Topolj“, „Topolj-M“, „Jars“ i „Bulava“.
Kako prenosi internet portal TASS, korporacija „Moskovskiй institut teplotehniki“ (skr. MIT, deo Roskosmosa) je razvila projekat voza koji lebdi izad železničke infrastrukure, tačnije šina.
Kako je za potrebe razvijanja kompozicije velikih brzina potrebno smanjiti otpore kretanja, a istovremeno povećati vučnu silu motora, inženjeri su pristupili rešavanju ovog problema. Posebnu pažnju je trebalo obratiti na stalne otpore kretanja (u ležajevima, usled kotrljanja pogonskog točka i usled otpora vazduha) i na povremene otpore kretanja (otpore u krivini i otpore pri usponu), prenosi portal Russia Beyond.
Otpor vazduha je umanjen time što su vozila konstruisana tako da budu aero dinamičkih oblika i malih koeficijenta trenja u odnosu na vazduh. Rešenje za ostale otpore je viđeno u primeni tehnologije magnetne levitacije, pri čemu ne postoji kontakt između voza i podloge pa samim tim nema ni sile trenja u ležajevima točka i trenja usled kotrljanja.Pored toga inženjeri MIT su otišli korak dalje i napravili projekat voza koji će funkcionisati u bespilotnom režimu rada.
- Cilj ovog projekta je proizvodnja kompozicije na bazi eksperimentalnog modela elektro-voza (ЭPS) koja će biti upotrebljena za proveru i potvrđivanje tehničkih karakteristika novih tehnoloških rešenja, koji su vezani sa uvođenjem tehnologoje MAGLEV (voz koji lebdi na nišanama- magnetna levitacija) – rekao je ruski akademik, član RANU Jurij Solomonov.
Prema rečima glavnog konstruktora korporacije MIT, projekat predstavlja duboku modernizaciju elektrovučnog tansportnog sistema koji je realizovan početkom 2000-ih godina. Voz će moći da se kreće po linijskoj metalnoj konstrukciji u obliku profila. On će biti u stanju da se kreće uz minimalno učešće ljudskog faktora, ali i u potpuno bespilotnom režimu rada.
-U ovom trenutku izrađujemo glavne delove i blok elektronske opreme koji će biti sastavni deo makete ЭPS. Procena je da ćemo do septembra tekuće godine krenuti u praktična testiranja- rekao je Solomonov.
Na osnovu rezultata ovih testiranja će biti doneta odluka o pokretanju sveobuhvatnog rada na serijskoj proizvodnji novog tipa monošinskog transportnog sistema i njegove primene u različitim regionima države.
Prema tehničkim publikacijama i izvorima, tehnologija MAGLEV podrazumeva kretanje voza pomoću sile elektromagnetnog polja. Za razliku do tradicionalnih vozova koji imaju fizički kontakt točkova sa železničkim šinama, ovaj voz se nalazi u stanju lebdenja/levitacije koje je izazvano snažnim dejstvom elektromagnetnog polja.
Inače „Moskovskiй institut teplotehniki“ je čuven po razvoju interkontintalnih balističkih raketa „Topolj“, „Topolj-M“, „Jars“ i „Bulava“.
(Glas javnosti)