Naime, prvo na sudu, a potom i na Apelacionom sudu, odlučeno je da prodavačica nije zakasnila zbog svog nemara, već zbog kašnjenja vozova i poslodavca koji ju je izložio riziku da ne bude tačna. Sudije su je zatim vratili na posao, poništavajući otkaz i priznajući njene opravdane razloge.
Za prodavačicu, situacija se promenila kada je premeštena iz poslastičarnice u kojoj je radila, a koja se nalazila na stanici u Firenci, u drugu poslastičarnicu kompanije koja je bila dalje. Poslodavac ju je 2022. godine upozorio zbog osam kašnjenja i u novembru je otpustio. Žena putuje na posao iz Pontassievea, grada južno od Firence, povezanog sa gradom jednom od najpreopterećenijih linija u regiji, gde su vozovi ili prepuni, ili kasne, ili budu otkazani zbog kvarova i neugodnosti.
Nakon otkaza, radnica je tužila poslodavca, a za sudije Apelacionog, firma je bila ta koja je radnicu izložila "riziku čestih kašnjenja u ranojutarnjim satima zbog stalnih poremećaja na regionalnim železničkim prugama, čija učestalost je i dalje smanjena praznicima". Tj. radnicu je premestila na radno mesto dalje od stanice.
Takođe, sudije smatraju da prodavačica sa skraćenim radnim vremenom, sa platom koju prima, iz ekonomskih razloga ne može svakodnevno koristiti automobil za odlazak na posao.
Kako su naveli u presudi, automobil je efikasniji i fleksibilniji prevoz, ali, kako se napominje, skuplji od karte za javni prevoz.
Glas Javnosti/ B06S