Kompanija još uvek istražuje opcije za odustajanje od svojih operacija, navodeći prodaju kao najizgledniju opciju. Sindikat se protivi planovima.
Kontinental je već najavio planove za prodaju svoje automobilske jedinice, od koje će stvoriti novu firmu, a sada želi da se oslobodi i svog sektora ContiTech, koji proizvodi delove za vozila, uključujući creva i rezervoare goriva, objavila je francuska agencija AFP.
– Stvaramo tri snažna, nezavisna šampiona koji će ostvariti svoj pun rast i potencijal stvaranja vrednosti kao nezavisne firme – rekao je izvršni direktor Nikolai Setzer.
Jedinica ContiTecha mogla bi naredne godine postati nezavisna firma, ako tako odobre deoničari.
Nemački sindikat IG Metall najavio je da će se usprotiviti najnovijem planu prodaje Kontinentala i zahtevaće produžetak postojećih garancija za radna mesta i nova ulaganja u taj sektor.
Kontinentalov sektor guma lane je bio najprofitabilniji. Operativna dobit iznosila je 1,9 milijardi evra, dok je Kontinental u celini zabeležio 2,7 milijardi evra operativne dobiti.
Zbog visokih troškova rada i energije, kao i oštre kineske konkurencije, nemački proizvođači automobila i dobavljači suočavaju se s brojnim izazovima, koji takođe dovode do otpuštanja.
Kontinental je prošle godine najavio otpuštanje više od 7.000 radnika, a u februaru ove godine je rekao da će do kraja 2026. godine otpustiti još 3.000 zaposlenih.
Glas javnosti/A03S