Na nacionalnom paviljonu Srbije na 25. Međunarodnom sajmu investicija i trgovine (CIFIT) u Sjamenu, koji je okupio više od 110 država iz celog sveta, posebnu pažnju gostiju privukli su domaća pogača sa solju i medom, vina, rakije i tradicionalni gastronomski specijaliteti, a naročito jela sa ajvarom, urnebes salatom i domaćom pršutom.
Srpski štand koji je ove godine nosio slogan "Iz Srbije - sa ljubavlju", privukao je veliki broj stranih posetioca, pre svega Kineza koji su bili oduševljeni vinima i rakijama iz svih krajeva naše države, ali i specijalnim koktelima sa rakijom i medom, iza čije recepture stoje koktel majstori iz kineske provincije Fuđijan i grada Sjamena.
CIFIT 2025 okupio je od 8. do 11. septembra, takođe 77 država koje učestvuju u inicijativi "Pojas i put", među kojima je i Srbija, a procenjuje se da je kroz sajamske hale prošlo više od 100.000 posetilaca.
Delegaciju Srbije predvodio je ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Dragan Glamočić, uz predstavnike drugih ministarstva Vlade Srbije i Privredne komore Srbije, a tokom sajma održani su brojni konstruktivni sastanci sa kineskim partnerima, čiji fokus je bio na mogućnostima saradnje dve države u poljoprivredi, energetici, informacionim tehnologijama i turizmu.
Srbiju je na sajmu predstavljalo 20 kompanija i privrednih društva koje su ostvarile brojne kontakte sa kineskim i međunarodnim partnerima.
Pojedine srpske kompanije na kineskom tržištu posluju već godinama, a među njima i BT vinarija, čiji je predstavnik Milan Nastić za Tanjug rekao da su u Kini prisutni više od pet godina sa svojim vinima, ali i da zastupaju još 18 vina iz Srbije.
Glas javnosti/T02S