Ova odluka, prema navodima izvora, odražava širi trend pada prodaje Tesle i narušavanja imidža brenda u Evropi, što se sve češće dovodi u vezu sa političkim angažmanom izvršnog direktora kompanije, Elona Maska.
Navodno, sve je više potrošača koji izražavaju zabrinutost zbog političkih stavova najbogatijeg čoveka na svetu, što je dovelo ne samo do pada prodaje, već i do toga da neki postojeći vlasnici Tesli prodaju ili vraćaju vozila kako bi se distancirali od brenda. Ovaj trend, kako se navodi, sve više pogađa i korporativnu prodaju – ključni izvor prihoda za Teslu na evropskom tržištu.
Kompanija Tscherning, koja je poput evropskog lanca apoteka Rossmann prošle godine elektrifikovala svoju flotu Teslinim vozilima, sada je objavila da je sve te automobile vratila, a čak je podelila i video kao dokaz.
U izjavi za portal Electrek, kompanija Tscherning je navela:
„U Tscherningu odlučujemo ne samo kako vozimo, već i s kim vozimo. Zato smo odlučili da vratimo ključeve naših Teslinih vozila – ne zato što je Tesla postala loš automobil, već zbog političkog angažmana Elona Maska i stavova koje je javno izneo (a koje je sve teže ignorisati), mi kao kompanija biramo da kažemo: Hvala na vožnji.’“
Kompanija je dodala da ne želi da se „povezuje sa vrednostima i političkim pravcem koji trenutno prate Teslin brend“ i da će ubuduće kupovati „evropske alternative“ Teslinim automobilima.
U izveštaju portala Electrek takođe se navodi da je Teslina pozicija u Evropi neodrživa i da su mogući otkazi i zatvaranja prodavnica. Iako je novi Model Y bio dostupan tokom čitavog kvartala, rezultati za drugo tromesečje su slični onima iz prvog – koji je zabeležio pad prodaje od 40% u odnosu na isti period prošle godine. Electrek navodi da su rezultati za Q1 i Q2 2025. najgori u poslednje tri godine, uz grafikon koji to potkrepljuje.