Saopštavanje rezultata istraživanja javnog mnjenja bez navedenih podataka o istraživanju javnog mnjenja, kako navodi BIRODI, dovodi u pitanje integritet navedenih podataka iz istraživanja.
„I suprotno je praksi koja je propisana kako navedenim članom Zakona o elektronskim medijma, ali i Kodeksom Svetske asocijacije za istraživanje javnog mnjenja koja reguliše postupanje istraživačkih organizacija koja za potrebe klijenta sprovode istraživanje javnog mnjenja“, piše u saopštenju.
Poslednje istraživanje javnog mnjenja koje je citirao predsednik Srbije, prema navodima BIRODI-ja, je ono koje je za jedan od rezultata imalo „da građani najveći problem vide u nasilnim protestima“.
„Pri citiranju istraživanja predsednika Vučić nije naveo ko je naručilac istraživanja javnog mnjenja, ko ga je sproveo, na kojem uzorku je istraživanje i u kojem periodu sprovedeno i kojom metodologijom, odnosno sa kojom uzoračkom greškom“, dodaje se u saopštenju.
Prenošenjem rezultata istraživanja javnog mnjenja bez podataka o istraživanju, BIRODI navodi da elektronski mediji krše član 62 Zakona o elektronskim medijima, za šta je Regulatorno telo za elektronske medije dužno da pokrene postupak.
Glas javnosti/ N01S