Glas Javnosti

Zbog jednog pisma propustila pregled: Poštar ovog puta nije zazvonio ni jednom

Okruženje
Autor: Glas javnosti

Nije neuobičajeno da se građani žale na usluge Hrvatske pošte. Međutim, nakon što nas je kontaktirala čitateljka iz Biograda na Moru koja je zbog toga propustila važan pregled u bolnici, odlučili smo da proverimo šta se dešava.

„Poštar uvek zvoni dva puta“ je naslov dvočasovnog američkog trilera iz 1981. godine. Međutim, u Hrvatskoj je triler kada poštar konačno pozvoni i ostavi razne koverte u poštanskom sandučetu. Naime, građani ne znaju da li su konačno dobili račune za komunalne usluge ili opomene pre prinudne naplate zbog neplaćanja.

S vremena na vreme, mediji i društvene mreže su ispunjeni raznim incidentima građana sa Hrvatskom poštom. Od paketa koji nisu dostavljeni, preko ostavljanja tuđe pošte u poštanskom sandučetu ili čak u pogrešnoj zgradi, do činjenice da neki građani nisu dobili svoju poštu bukvalno mesecima.


To se dogodilo i čitateljki tportala iz Biograda na Moru. Ona kaže da nije dobila svoju poštu nekoliko meseci. U međuvremenu, propustila je svoj zakazani termin u bolnici jer joj je potvrda o terminu, koja je takođe sadržala datum pregleda, poslata poštom. Pogodili ste, nikada nije doila taj važan dokument.

"Situacija je mnogo bolja nego pre godinu dana"

U moru članaka koji kritikuju rad Hrvatske pošte, naišli smo i na žalbu koju je u decembru 2023. godine poslao gradonačelnik Biograda na Moru, Ivan Knez. Tada je tvrdio da su gradske službe, baš kao i građani, nervozne zbog kašnjenja pošte.

„Pošto šaljemo mnogo pisama od uprave, rešenja o naplati, o ovrgama, građani ih ne dobijaju tri ili četiri meseca. Misle da kasnimo sa slanjem, a to nije do nas već do Hrvatske pošte. Problem postoji, ali se nažalost ne rešava. To je utisak svih građana grada Biograda, ali i građana okolnih mesta, jer ta jedna pošta pokriva Sveti Filip i Jakov, Pakoštane, Tkon i Pašman. I isti problem je svuda.“ „Hrvatska pošta ništa ne govori, sve ide po planu“, rekao je Knez za Zadarski.hr u decembru 2023. godine.

S obzirom na navode našeg čitaoca, čini se da se u proteklih godinu i po dana nije mnogo toga rešilo. Stoga smo pitali Hrvatsku poštu gde je zaglavila.

„U Biogradu na Moru rade novi, obučeni radnici koji svakodnevno dostavljaju pošiljke. Drugim rečima, na području Biograda dostava se odvija u skladu sa propisanim rokovima i situacija je svakako mnogo bolja nego pre godinu dana“, rekli su iz Hrvatske pošte.

Pritužbe se mere u promilima

Međutim, priznali su da se svake godine suočavaju sa istim problemom na obali. „Na početku svake letnje sezone na jadranskoj obali, prvenstveno na turistički najaktivnijim mestima i na ostrvima, beležimo određenu fluktuaciju radnika, što u nekim slučajevima može uticati na tempo dostave. Uprkos pomenutim izazovima, naše kolege na području Zadarske županije su spremne za sezonu“, kažu.

Međutim, usponi i padovi sa poštom se ne dešavaju samo na obali. Gotovo da nema većeg mesta gde barem neki od stanovnika nemaju žalbe na njihov rad. Pošta je otkrila da su prošle i pretprošle godine primili 30.777 žalbi na prekoračenje roka dostave i 22.079 žalbi na nepruženu uslugu.


„Istovremeno, u 2024. godini dostavili smo više od 206 miliona pisama i skoro 18 miliona paketa, što predstavlja povećanje od 2,5 miliona paketa u odnosu na 2023. godinu. U tom smislu, broj žalbi se meri u promilima u odnosu na broj dostavljenih predmeta i najbolji je pokazatelj da nema opšteg problema sa dostavom. Nezavisna eksterna merenja kvaliteta koja se redovno sprovode pokazuju da Pošta ispunjava sve propisane uslove iz meseca u mesec“, dodajući da uvek može biti problema sa dostavom, ali da su to „lokalizovane i kratkoročne situacije“.

Reorganizacija dostave

Državna kompanija naglašava da trenutno reorganizuje dostavu pošte širom Hrvatske. Naglasak je na povećanju broja paketa, posebno zbog rastućeg broja korisnika onlajn prodavnica, što, kako su ocenili, treba da usklade i sa svojom uslugom. Da li će to pomoći građanima da na vreme primaju račune i druge važne dokumente - ostaje da se vidi.

„Cilj reorganizacije dostave je povećanje efikasnosti radnika, održavanje kvaliteta dostave zbog značajnog povećanja broja pošiljki, posebno paketa, i pojednostavljenje operativnih aktivnosti radnika. Napominjemo da je nova organizacija rada trend u poštanskom sektoru zbog smanjenja obima pošiljki pisama i značajnog povećanja obima prometa paketa.

Brojni međunarodni brendovi e-trgovine iz Evrope, Severne Amerike i Azije dostavljaju svoje proizvode korisnicima u Hrvatskoj putem Hrvatske pošte, koja je, zahvaljujući svojoj infrastrukturi i kapacitetima, postala ključna za rast e-trgovine u Hrvatskoj. Upravo zbog ove uloge intenzivno transformišemo i digitalizujemo naše poslovanje jer smo svesni da bez poštara i poštarki nema e-trgovine u Hrvatskoj“, zaključuje HP.



Glas javnosti/B06S

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR