U pitanju su najčešće mlađi posetioci, posebno tinejdžeri, koji naruče jedno piće, najčešće sok ili voda a zatim ostaju da provode sate u lokalu, surfujući po internetu, gledajući video sadržaje ili igrajući igrice na mobilnim telefonima.
Problem postaje posebno izražen tokom sezone, kada su lokali puni, a osoblje ne može da smesti nove goste jer su stolovi zauzeti. Konobari ističu da ovakve situacije direktno utiču na promet i efikasnost, jer dok jedna osoba sedi dva ili tri sata bez dodatne narudžbine, za istim stolom moglo je da posluži više gostiju.
Zbog toga, sve češće dolazi do toga da osoblje ljubazno upozori ovakve goste, a neretko ih i zamoli da ustupe mesto drugima ukoliko ne planiraju dodatnu porudžbinu.
Pojedini vlasnici lokala već razmatraju konkretne mere, uvođenje vremenskog ograničenja za korišćenje Wi-Fi-ja, kao i minimalne potrošnje po stolu, kako bi obezbedili održiv rad tokom najfrekventnijih sati.
„Moramo da nađemo balans između gostoprimstva i realnih poslovnih uslova,“ ističe jedan od ugostitelja iz Budve.
„Besplatan internet je odličan mamac za goste, ali ne može postati razlog da drugi ostanu bez mesta, a osoblje bez prometa.“
Ostaje da se vidi da li će se ove mere zaista uvesti, ali jedno je sigurno – sve veći broj ugostitelja širom Crne Gore suočava se sa istim izazovom i traži način da očuva i kvalitet usluge i ekonomsku održivost poslovanja.
Glas javnosti/ A03S