Oba proizvoda uvrštena su u potrošačku korpu dobara i usluga koje britanski Zavod za nacionalnu statistiku (ONS) koristi za izračunavanje inflacije.
Korpa sadrži 752 artikla, a ONS prikuplja njihove cene iz različitih prodavnica kako bi izračunao mesečne inflacione stope.
Trenutna stopa inflacije iznosi 3% godišnje i ključni je ekonomski pokazatelj koji utiče na kamatne stope, povećanje plata, beneficija i penzija.
Promene prate stil života
Sadržaj ove velike potrošačke korpe revidira se svake godine kako bi što tačnije odražavao potrošačke navike i raspodelu troškova.
Ono što se doda ili ukloni iz korpe pruža i fascinantan uvid u promene u trendovima i načinu života. Na primer, divlji zec bio je deo prve liste 1947. godine, dok su čajne kesice uvrštene tek 1980.
Ove godine u korpu su dodata 23 artikla, dok je 15 izbačeno.
Stiven Burdžis iz ONS-a izjavio je: „Naša inflaciona korpa pokazuje kako se potrošačke navike menjaju tokom godina. Dodavanje VR naočara prvi put pokazuje naš rastući interes za novu tehnologiju, dok su joga prostirke uvrštene zbog povećane popularnosti nakon pandemije.“
Predviđa se da će potrošnja na VR naočare porasti sa 347 miliona funti prošle godine na 520 miliona funti do 2029. godine.
Takođe, prostirke za vežbanje koriste se ne samo za jogu već i za razne druge kućne treninge.
Glas javnosti/T02S