Logistički problemi uzrokovani korona virusom glavni su razlog što prodavci na Aliekspresu ne nude više besplatnu dostavu svojih proizvoda u Srbiju, tvrde sa ovog popularnog kineskog sajta za internet trgovinu, piše Blic.
Naime, povodom problema koje kupci iz Srbije u poslednje vreme imaju sa naručivanjem robe sa Aliekspresa, kontaktirali smo direktno kineskog trgovca i dobili objašnjenje da je besplatna dostava opcija koju nude direktno prodavci, a koja je trenutno znatno redukovana zbog logističkih problema.
"Aliekspres je platforma koja direktno povezuje kupce i prodavce, a besplatna dostava je opcija koju nude sami prodavci. Oni su, inače, nedavno redukovali svoje usluge i smanjili broj mogućnosti za kupce, mada su neke opcije i dalje dostupne, zbog povećanja logističkih troškova uzrokovanih pandemijom virusa Covid-19. Ova promena odnosi se na sve zemlje u koje prodavac šalje svoje proizvode", objasnili su za "Blic Biznis" iz Aliekspresa.
U odgovoru kineskog trgovca naglašava se i da Aliekspres, zajedno sa svojim logističkim partnerima, "naporno radi na poboljšanju trenutne situacije".
Na pitanje kakva je situacija u bliskom okruženju Srbije, odnosno susednim zemljama, kada je u pitanju problem sa transportom robe sa Aliekspresa, njenim kašnjenjem ili nestankom, još uvek nismo dobili odgovor.
Da podsetimo, građani Srbije već neko vreme ne mogu da kupuju na "Aliekspresu" onako kako su navikli, jer je na kineskom sajtu najpre ukinuta opcija besplatne dostave za Srbiju, a zatim su naručeni paketi počeli sve više da kasne, dok porudžbine u jednom trenutku nisu prestale da stižu do kupaca.
Iz Udruženja Efektiva tvrde da se pošiljkama gubi svaki trag kada stignu u našu zemlju i da su zbog toga pojedini trgovci odustali od slanja robe za Srbiju.
S druge strane, iz Pošte Srbije objašnjavaju da "usled okolnosti izazvanih višom silom ne mogu snositi odgovornost za nastalu situaciju", i dodaju da je na početku pandemije izazvane virusom Kovid-19 transport bio u prekidu, što je izazvalo kašnjenja dela međunarodnih pošiljaka od tri meseca.
Slično objašnjenje dobili smo i od Uprave Carina, koji su istakli da “eventualno može biti reči o kašnjenju pošiljki usled obustave avio saobraćaja na samom početku pandemije korona virusa”.
"Tako se dešavalo da deo pošiljaka poslatih iz Kine u februaru i martu do Srbije dođe u junu i julu", rekli su nam iz Uprave carina, uz napomenu da "postupanje carinskog organa ni u kom slučaju ne može biti uzrok povećanih troškova dopreme".
(Glas javnosti/Blic)