Vesna Perinčić iz Republičke unije potrošača ističe da će novi zakon o zaštiti potrošača biti donet u 2025. godini, na osnovu kog će prodavci imati obavezu da, kada istaknu sniženu cenu, istaknu i prethodnu, od pre 30 dana.
Dodaje da Zakon o zaštiti potrošača u članu 11, izričito propisuje obavezu trgovca da proizvod mora da proda po oglašenoj ceni, uz prikaz proizvoda u radnji ili onlajn, putem fotografije.
"Ono što je neophodno, što propisuju i Zakon o oglašavanju i Zakon o zaštiti potrošača, Zakon o trgovini, pa i kodeks poslovne etike, da potrošač ne sme da se dovede u zabludu u pogledu cene i načina na koji je cena istaknuta", objašnjava Periničićeva.
Sagovornica ukazuje da su internet prevare regulisane Direktivom 2019/770, koja je takođe implementirana u naš Zakon o zaštiti potrošača, i odnosi se upravo na digitalne usluge.
Trgovci će morati da vode računa o tome da postoje recenzije korisnika, koje će biti proveravane – da li je to stvarni potrošač ili zaposleni ostavlja komentare – kako bi potrošači bili sigurniji u istinitost odlika proizvoda, navodi Periničićeva.
Problem nastaje kada naši potrošači kupuju preko aplikacija čije sedište nije u Srbiji. U tom slučaju, prijava Tržišnoj inspekciji da su im ugrožena potrošačka prava nema efekta.