Glas Javnosti

KO IMA PREDNOST PRI KUPOVINI? Poskupljenja menjaju sadržaj potrošačke korpe

Ekonomija
Autor: Glas javnosti

Rekordni rast cena uveliko menja navike potrošača prilikom svakodnevnih kupovina. U velikim trgovinskim lancima kupci se masovno okreću privatnim robnim markama posebno u segmentu hrane i pića jer su cene u odnosu na brendirane proizvode niže i do 30 odsto. Slična je situacija i u Evropi – raste prodaja ovih proizvoda u svim kategorijama, a i evropska statistika predviđa da će se takav trend nasta

Već nekoliko godina ovi proizvodi više nisu jeftina zamena za one poznatih proizvođača, a i trgovci su u kontinuitetu ulagali u njihov kvalitet, ambalažu, pa i marketing. Udeo u prodaji raste poslednjih deset godina. Globalna istraživanja pokazuju da je u prvoj pandemijskoj godini rast prodaje ovih proizvoda bio dvocifren, da bi 2021. iznosio samo jedan odsto. Međutim, inflacija raste i to opet ide u prilog ovom delu tržišta, piše portal Ekapija.

Najnoviji podaci pokazuju da je udeo trgovačkih robnih marki u prodaji stigao do 50 odsto, a iz agencije za istraživanje tržišta "Nilsen" je saopšteno da je to učešće trenutno 53 procenta. Razlog za širenje linija ovih proizvoda su pre svega niže cene, pa je mogućnost uštede veća. Reč je o artiklima koje za velike trgovce proizvode poznati proizvođači ali pod imenom trgovačke robne marke čija je maloprodajna cena niža jer trgovci brinu o transportu, plasmanu i marketingu...

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR