Već nekoliko godina ovi proizvodi više nisu jeftina zamena za one poznatih proizvođača, a i trgovci su u kontinuitetu ulagali u njihov kvalitet, ambalažu, pa i marketing. Udeo u prodaji raste poslednjih deset godina. Globalna istraživanja pokazuju da je u prvoj pandemijskoj godini rast prodaje ovih proizvoda bio dvocifren, da bi 2021. iznosio samo jedan odsto. Međutim, inflacija raste i to opet ide u prilog ovom delu tržišta, piše portal Ekapija.
Najnoviji podaci pokazuju da je udeo trgovačkih robnih marki u prodaji stigao do 50 odsto, a iz agencije za istraživanje tržišta "Nilsen" je saopšteno da je to učešće trenutno 53 procenta. Razlog za širenje linija ovih proizvoda su pre svega niže cene, pa je mogućnost uštede veća. Reč je o artiklima koje za velike trgovce proizvode poznati proizvođači ali pod imenom trgovačke robne marke čija je maloprodajna cena niža jer trgovci brinu o transportu, plasmanu i marketingu...