EPS je prvo čekao da prođu izbori, kako bi slali uvećane račune za struju. Njihova dostava i dalje je usporena jer se Elektroprivreda oporavlja od hakerskog napada na sajt.
Ipak, delu građana računi su stigli, ali problem i dalje postoji – šalteri u EPS-u su zatvoreni, a ne radi ni sajt koji je dosad služio za onlajn plaćanje.
Kako platiti račun?
Pored šaltera i portala Uvid u račun, računi mogu da se plate na još nekoliko mesta. Prva adresa je JP “Pošta Srbije”, odnosno njihovi šalteri. Takođe, svi potrošači svoje račune mogu da plate na šalterima banaka. Pored toga, uplata je moguća i na ostalim naplatnim mestima, poput menjačnica koje su ovlašćene za platni promet.
Šta ako račun nije stigao?
S obzirom na to da novembarski računi ipak još uvek nisu stigli svim potrošačima, ova rešenja nisu moguća baš za sve potrošače.
(Foto: Jutjub)
U tom slučaju, EPS je saoštio da ko do 30. decembra uplati iznos prethodnog, oktobarskog računa, mogu da ostvare popust, mada nisu precizirali koliki bi popust bio.
Stižu računi veći od 12.000 dinara, a reklamacije nisu moguće
Iako je najavljeno povećanje cene struje od 9,28 odsto u novembru, pojedini potrošači u Beogradu dobili su neprijatno iznenađenje kada su računi konačno pristigli, jer iznos nije bio desetak odsto veći.
Kako je ispričao Beograđanin Marko A, koji izdaje stan od 30 kvadrata jednom mladom paru iz Rusije, pre par dana upravo je od podstanara dobio poruku: “Da li je normalno da račun za struju bude ovoliki?”
“Kada sam otvorio fotografiju računa, video sam da je račun 17.949 dinara. Doduše, oko 4.800 dinara je neki raniji, zaostali dug. Bez obzira na to, dug samo za novembar je skoro 12.700 dinara, to nije normalno”, ispričao nam je Marko.
On svakako nije jedini potrošač kojeg su iznenadili ovako visoki računi, a problem za sve njih je činjenica da, kako je saopšteno iz EPS-a, zbog bezbednosnih procedura nije moguće podnošenje prigovora, odnosno reklamacija. Saošteno je da će svi prigovori primljeni po uspostavljanju sistema biti tretirani kao blagovremeni i rešeni u najkraćem mogućem roku. A kada će se to desiti – iz EPS-a nisu odgovorili.