Vujanić je u Novom danu N1 objasnio da su ovi semafori zamišljeni kao kompletno rešenje – da imaju i ugrađene petlje u kolovozima prilaznih saobraćajnica, tako da mere dotok broja vozila do Autokomande da bi mogli podešavati rad semafora u odnosu na saobraćaj i na opterećenje u funkciji što manjeg vremenskog gubitka svih učesnika koji ulaze u kružni tok.
„Za sad nemamo ugrađene petlje u kolovozu, tako da su semafori sa klasičnim radom kojim se upravlja iz centra, bilo računarskim programom, znači preprogramirano, bilo manuelno i zbog toga nisu dali onaj efekat koji se od njih očekivao jer ovo nije kompletno rešenje“, naglasio je.
Podešavanja o kojima je gradonačelnik Šapić govorio, prema rečima Vujanića, verovatno znače da se Autokomanda vizualno snima, da se gleda kakav je protok bio i kakav program bi ovde trebalo instalirati, koje petlje na kom mestu da bi se dobila realna slika u realnom vremenu kako bi se prema tome podešavao saobraćaj.
„Nije moguće mehaničkom, odnosno ljudskom silom regulisati tako optimalno saobraćaj kao što to mogu automatski uređaji za kontrolu dotoka, odnosno protoka vozila da rade u saradnji sa kompjuterom koji paralelno, odnosno u skladu sa tim uključuje određene signale i sigurno je da takvo rešenje mora da dođe na ovo mesto jer ovo je izuzetno komplikovana saobraćajnica sa veoma velikim protokom vozila“, naveo je Vujanić.
Šapić je juče izjavio da je cilj semafora na Autokomandi da u najvećim opterećenjima regulišu saobraćaj umesto ljudi, odnosno da se rastereti saobraćajna policija.
„Stavili smo dva semafora u kružni tok, da bi možda u tom intervalu dali po 15-20 sekundi mogućnosti da se ti redovi malo smanje“, rekao je Šapić i naglasio da se semafori još podešavaju i da je za to potrebno vreme.
Glas Javnosti/ N01S