Zbog dugih i stresnih smena, lošijih uslova rada i pritiska na zarade, sve veći broj radnika koristi industrijske akcije kao sredstvo pritiska. Od Italije i Belgije do Grčke, Španije i Francuske, štrajkovi pogađaju kako nacionalne tako i regionalne aerodrome, često u udarnim terminima putovanja.
U Italiji je sindikat CUB Transporti najavio štrajk aerodromskog osoblja 9. januara, u periodu od 13 do 17 časova, dok zaposleni na aerodromu Milano Linate planiraju i celodnevnu obustavu rada istog dana. Očekuju se kašnjenja i otkazivanja letova.
Dodatno, 31. januara štrajk kontrolora letenja pogodiće letove koji sleću i poleću sa aerodroma u Veroni, piše Blic.
Oko 200 zaposlenih koji rade na rukovanju prtljagom za kompaniju easyJet na aerodromu London Luton stupilo je u štrajk u jednom od najprometnijih perioda godine. Obustava rada traje u dva talasa, od 19. do 22. decembra i od 26. do 29. decembra.
Radnici, koje je angažovao DHL, navode da su slabije plaćeni od kolega na drugim londonskim aerodromima. Iz DHL-a poručuju da su ponudili povećanje zarada i da imaju planove za ublažavanje poremećaja, dok sindikat Unite odbacuje ponuđene uslove.
Aerodromi širom Španije pogođeni su štrajkovima zaposlenih u kompaniji Azul Handling, koja rukuje prtljagom na većini letova Ryanair. Štrajkovi se održavaju od 5 do 9 časova ujutru, sredom, petkom, subotom i nedeljom, i planirani su do kraja 2025. godine.
Pogođeni su aerodromi u Alikanteu, Barseloni, Đironi, Ibici, Lansaroteu, Madridu, Malagi, Palmi de Majorki, Santjagu de Komposteli, Sevilji, Tenerife Jugu i Valensiji.
Ako štrajk dovede do kašnjenja ili otkazivanja leta, avio kompanija je uglavnom dužna da obezbedi pomoć ili određenu nadoknadu, ali to zavisi od okolnosti. U slučajevima kada štrajk nije pod direktnom kontrolom avio kompanije, poput štrajka aerodromskog osoblja ili rukovalaca prtljagom, pravo na kompenzaciju može biti ograničeno.
Važno je i da putnici provere uslove svog putnog osiguranja, kao i obaveštenja na sajtu ili u aplikaciji avio kompanije. Ako je karta kupljena nakon što je štrajk već bio najavljen, mala je verovatnoća da će putnici imati pravo na dodatnu nadoknadu.
Najave štrajkova često služe kao sredstvo pritiska u pregovorima i ne moraju uvek dovesti do obustave rada. Ipak, putnici koji u narednom periodu lete iz ili ka pogođenim destinacijama trebalo bi redovno da prate status leta i budu spremni na veće poremećaje u putovanju nego što su planirali.
Glas javnosti B010S