Glas Javnosti

Sindikati: Zabrana autobusa starijih od 10 godina odlaže se jer GSP nema para

Društvo
Autor: Glas javnosti

Skupština grada Beograda odložiće primenu dugo najavljivane starosne granice za autobuse u javnom prevozu, tako da će zabrana da autobusi budu stariji od 10 godina umesto od 1. septembra ove godine, biti na snazi tek od 1. septembra 2026. godine, objavili su sindikati zaposlenih u GSP-u.

„To je posledica nemogućnosti nabavke 300 novih autobusa za GSP ‘Beograd’ u predviđenim rokovima zbog loše finansijske situacije, usled čega je i četvrti put odloženo otvaranje ponuda na ovom tenderu“, navodi se u saopštenju sindikata.

Iz sindikata ipak ističu da će ovakva odluka omogućiti GSP-u da ispunjava svoje ugovorne obaveze do nabavke novih autobusa, te da je ovakva mera bila očekivana s obzirom na okolnosti.

Na sednici Skupštine grada Beograda, koja je zakazana za 20. maj, pred odbornicima će se naći predlog odluke da postojeće preduzeće za naplatu karata JKP „Naplata prevozne usluge“ promeni naziv u JKP „Upravljanje javnim prevozom Beograd“, čime se oduzimaju određene nadležnosti Sekretarijatu za javni prevoz i prebacuju na to preduzeće, navode sindikati.


„Na taj način, svi građani Beograda će i dalje finansirati rad tog preduzeća, njegovog direktora, četiri izvršna direktora i čak 18 sektora i službi, dok sa druge strane postoji hroničan nedostatak stručnog kadra u Sekretarijatu za javni prevoz i na poslovima koji su u direktnoj funkciji bolje organizacije i kontrole rada svih prevoznika“, saopšteno je iz sinidkata.

Sindikati Centar, Sloga, Pravda i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu Beograda podsećaju javnost i Skupštinu grada Beograda da i dalje nije rešeno pitanje u vezi sa nabavkom novih trolejbusa za GSP „Beograd“, što je, kako kažu, potrebno uraditi u najkraćem mogućem roku.

„Podsećamo da je gradonačelnik Beograda u više navrata naglasio da će odluka biti doneta u maju, što smo strpljivo čekali, ali upozoravamo da je situacija sa trolejbusima alarmantna i više nema prostora za odugovlačenje. Postojeće stanje voznog parka u elektropodsistemu je da ta vozila ne mogu da ispune kriterijume komfora, pouzdanosti i bezbednosti što utiče na kvalitet javnog prevoza i uslove za rad vozača, zbog čega je hitno potrebno pronaći rešenje kako bi se nabavio određen broj novih trolejbusa u dogovoru sa GSP Beograd“, navodi se u saopštenju.


Glas javnosti /N011S  

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR