Kako se mavodi, nakon više od šest decenija, glavna pista je dobila novu dimenziju tehničke osposobljenosti, operativne pouzdanosti i bezbednosti i na ovaj način doprineće se povećanju operativnih kapaciteta aerodroma, dok je plan za umetnutu poletno-sletnu stazu da ostane u upotrebi kao paralelna rulna staza ili alternativna poletno-sletna staza za potrebe vanrednog ili planiranog zatvaranja glavne piste.
„Završetkom rekonstrukcije glavne poletno-sletne staze, Aerodrom Nikola Tesla ulazi u novu fazu svog razvoja, omogućavajući veću efikasnost i još kvalitetniju uslugu. Ovo je jedan od ključnih koraka ka našem cilju da Beograd postane čvorište jugoistočne Evrope i da omogućimo opsluživanje 15 miliona putnika godišnje do kraja koncesionog perioda“, izjavio je Šivoan Rem, generalni direktor kompanije Belgrade Airport.
Radovi na rekonstrukciji glavne piste, dugačke 3.400 metara, deo su šireg projekta modernizacije beogradskog aerodroma, koji uključuje u sledećoj fazi izgradnju i puštanje u rad četiri rulne staze za brzi izlaz vazduhoplova („Rapid Exit Taxiway“), što će omogućiti uslove za dalje unapređenje operativnih kapaciteta, pre svega u smislu mogućeg broja poletanja i sletanja po satu.
Nova, umetnuta pista, otvorena u junu 2023. godine, odigrala je ključnu ulogu tokom trajanja radova na glavnoj pisti, omogućivši neprekidno odvijanje saobraćaja i osiguranje kontinuiteta usluge putnicima i avio-kompanijama na beogradskom aerodromu.
Glas agnostic /B08S