Glas Javnosti

Oprez! Odeća visoke vidljivosti zbunjuje senzore za sprečavanje sudara!

Društvo
Autor: Glas javnosti

Reflektujuća odeća koja čini ljude uočljivijim za vozače može ih učiniti „nevidljivim“ za automatske sisteme za sprečavanje sudara.

Reflektujuća odeća koja čini ljude uočljivijim za vozače može ih učiniti „nevidljivim“ za automatske sisteme za sprečavanje sudara.

Iako tehnologija za izbegavanje sudara postaje sve bolja u prepoznavanju i zaustavljanju pred pešacima noću – u periodu kada se dešava većina fatalnih nesreća s pešacima – neki sistemi moraju biti unapređeni kako bi izbegli zbunjivanje odećom koja je namenjena povećanju vidljivosti i bezbednosti.

To su glavni zaključci nove studije. Objavio je Institut za osiguranje i bezbednost na putevima (Insurance Institute for Highway Safety – IIHS). To je neprofitna organizacija finansirana od industrije osiguranja.


„Ovi rezultati ukazuju na to da neki proizvođači automobila treba da poboljšaju svoje sisteme automatskog kočenja u slučaju opasnosti od sudara s pešacima“, izjavio je Dejvid Harki, predsednik Instituta, u saopštenju. „Neprihvatljivo je da odeća koju pešaci, biciklisti i radnici na putevima nose radi bezbednosti može otežati tehnologiji za sprečavanje sudara da ih prepozna“.

Rezultati testova

Istraživači u publikaciji „Studija slučaja o performansama sistema automatskog kočenja za pešake noću u različitim uslovima osvetljenja i odeće“ procenjivali su uticaj odeće visoke vidljivosti i pojačanog osvetljenja puta na performanse sistema automatskog kočenja za pešake (AEB) ugrađenih u tri SUV modela iz 2023. godine – Honda CR-V, Mazda CX-5 i Subaru Forester.

Testovi su izvedeni s lutkama koje su nosile četiri različite vrste odeće. Potpuno belu, potpuno crnu, jaknu s visoko reflektujućim materijalom i crnu odeću s reflektujućim trakama poput one koju nose radnici na putevima. Svaka vrsta odeće testirana je u različitim noćnim uslovima osvetljenja.

Subaru Forester se zaustavio bez udarca u lutku pešaka. I izbegao je sudar u svim testovima osim u jednom, prema rečima istraživača. Udario je lutku u odeći s reflektujućim trakama u jednom testu u određenim uslovima osvetljenja. „Čak i tada, vozilo je usporilo za više od 80%“, navodi se u studiji.

Honda CR-V i Mazda CX-5 udarile su lutku u većini testova. A nijedno vozilo nije usporilo kada je lutka nosila odeću s reflektujućim trakama koje su isticale njene udove.

Generalno, performanse ova dva vozila bile su mešovite u ostalim scenarijima, navodi se u izveštaju Instituta.

Ljudi bolje uočavaju

„Mesto i kretanje reflektujućih traka na zglobovima i udovima pantalona i jakni omogućavaju vozačima da brzo prepoznaju šablon kretanja kao ljudsku figuru“, izjavio je Dejvid Kid, viši naučni istraživač Instituta i autor studije. „Nažalost, pomerajuće trake nisu imale isti efekat na testiranim sistemima za automatsko kočenje za pešake i verovatno su zbunile njihove senzore“.


Nije bilo jasno zašto su sistemi Honda i Mazda imali poteškoća s prepoznavanjem reflektujućih traka. Ili koliko drugih sistema bi moglo imati problema s identifikovanjem pešaka koji nose ovu vrstu odeće, navode istraživači studije. Dodali su da je ovo problematično, s obzirom na to koliko radnika na putevima i hitnih službi koristi sličnu odeću za smanjenje rizika. Institut je istakao potrebu za daljim istraživanjima.

„Ovo je zabrinjavajuća slepa tačka“, dodao je Harki.


Glas javnosti /F04S 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR