Tik jedan do drugog prakirani, čekaju svoj red da krenu u novu turu vožnje. Pridružio im se i ganc novi tramvaj iz Turske, ali, kada će on na ulice, još se ne zna.
Tik jedan do drugog prakirani, čekaju svoj red da krenu u novu turu vožnje. Pridružio im se i ganc novi tramvaj iz Turske, ali, kada će on na ulice, još se ne zna.
Krenulo je testiranje turskog tramvaja u Beogradu.
— Nikola Jovanović (@Nik_Jov) June 9, 2025
Za sad je stradala jedna kamera i migavac.
Tramvaj je preširok (2.4m), a modifikacija za uzani kolesek loše urađena.
Tramvaj ne može da skrene iz Nemanjine u Resavsku zbog konfiguracije koloseka. Zbog širine ne može da se u…
"Tamo gde imamo veće krivine, manje radijuse, ovaj tramvaj će znatno teže prolaziti, to znači da će biti potrebna maksimalna opreznost vozača i da će biti potrebna minimalna brzina, možemo da očekujemo brzine ispod 10 kilometara na čas u zonama spornih raskrsnica", kaže Ivan Banković iz sindikata GSP Centar.
Problem je u tome, što je turski tramvaj firme Bozankaja, kako objašnjava sagovornik N1, preširok za beogradske šine.
"Primera radi tramvaj marke Kaf ima 2,2 metra, marke Divak, to su oni čuveni švajcarci 2,3, a ovo je tramvaj koji je širine 2,4 metra, to nam ukazuje da je u ovom slučaju tramvaj kupljen bukvalno iz kataloga turskog proizvođača, a ne da se zaista vodilo računa o interesima i tehničkim mogućnostima Beograda", kaže Ivan Banković.
Novi tramvaj 2 u 1 pic.twitter.com/jKjsvJ5aMW
— whatever (@olivera1331) June 10, 2025
"Ovo što je sada sporno, širina od 2,4 metra, stajalo je u tehničkoj specifikaciji to je i tad moglo da se zna da će postojati problem kada je tender raspisan ne samo u aprilu prošle godine, nego i prvi tender u novembru 2019. kada je raspisan isto ovo je stajalo 2,4 se tražila maskimalna širina tako da je već tada moglo da se nasluti da će biti problema", kaže novinar portala eKapija Dejan Aleksić.
Problema je praktično bilo od raspisivanja tendera za nove tramvaje. Dva puta je bio obustavljan, poslednji put zbog prigovora za zaštitu prava ponuđača. A onda se javio samo jedan ponuđač iz Turske koji je posao i dobio.
Nove tramvaje Beograđani su platili oko 81 milion evra. Od ukupno 25, za sada je iz Turske stigao samo jedan. Kada će na ulice Beograda - pitali smo Sekretarijat za javni prevoz. Odgovor čekamo.
Glas javnosti/N01S
20 min